رئیس پلیس راهور استان کرمانشاه گفت : سال گذشته ۶۴ درصد عابرانی که با وسایل نقلیه خصوصا خودرو تصادف کردند جان خود را از دست دادند.

به گزارش خبرنگار   گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،فضل الله شیری رئیس پلیس راهور استان کرمانشاه گفت : بخشی از تصادفات عابران پیاده در گذرگاه‌ها و پیاده رو‌ها و بخشی در بزرگراه‌ها رخ می‌دهد.

وی گفت : در تصادفاتی که در بزرگراه‌ها اتفاق می‌افتد، ممکن است عابران پیاده ۱۰۰ درصد مقصر باشند و اگر هم اینگونه نباشد، حتما سهم آن‌ها در بروز تصادف در نظر گرفته می‌شود.

شیری تصریح کرد: در صورتی که راننده‌ای با عابر پیاده در محل گذرگاه عابران پیاده تصادف کند، مجازات وی در دادگاه تشدید می‌شود.

رئیس پلیس راهور استان در ادامه افزود: یکی از مهم‌ترین دلایل تصادفات عابران پیاده این است که به اصل دیدن و دیده شدن توجه نمی‌کنیم چراکه بیشتر عابرانی که در شب تصادف می‌کنند در سمت چپ خیابان دچار حادثه می‌شوند به این مفهوم که راننده را از ناحیه سمت چپ خودش در آستانه نقطه عدم فرار از تصادف قرار می‌دهند.

وی بیان داشت: یکی دیگر از دلایل تصادفات عابران پیاده نوع پوشش آنهاست، نوع پوششی که بویژه در شب‌ها موجب دیده نشدنشان می‌شود.

شیری با بیان اینکه رویکرد جریمه‌محوری نمی‌تواند کارساز باشد، گفت: جریمه برای اصلاح رفتار و خاموش کردن رفتار‌های اشتباه است، از این رو تا انجا که امکان پذیر است باید بتوانیم با آموزش رفتار‌های اشتباه را اصلاح کنیم.

رئیس پلیس راهنمای و رانندگی استان همچنین به نبود امنیت عابران اشاره کرد و گفت: امکان عبور عابران پیاده از عرض بزرگراه‌ها وجود ندارد، چراکه در بیشتر نقاط شهری با کمبود پل‌های عابر پیاده مواجه هستیم.

وی در پایان گفت: نوع شهرسازی‌ها خودرو محور است و این باعث شده مشکلات زیادی برای شهروندان و عابران پیاده رخ دهد .

 

 

انتهای پیام/د

بخشی از تصادفات عابران پیاده در گذرگاه‌ها و پیاده رو‌ها و بخشی در بزرگراه‌ها رخ می‌دهد

 

برچسب ها: حمل و نقل ، ترافیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.