از ابتدای فصل خرید دانه روغنی کلزا در امسال تاکنون ۱۷ هزار و ۷۳۰ تن کلزا به ارزش ۵۷۲ میلیارد و ۱۰۵ میلیون ریال از کشاورزان مازندرانی خریداری شد.

سید محمد جعفری مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۲ کشور در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: از ابتدای فصل خرید دانه روغنی کلزا در امسال تاکنون ۱۷ هزار و ۷۳۰ تن کلزا به ارزش ۵۷۲ میلیارد و ۱۰۵ میلیون ریال از کشاورزان مازندرانی خریداری شد.

وی با بیان اینکه با پیگیری‌های به عمل آمده ۳۲ درصد از مطالبات کلزاکاران مازندرانی پرداخت شد، افزود: کشاورزانی که تا ۳۱ اردیبهشت محصول خود را تحویل مراکز خرید تضمینی شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۲ دادند، مطالبات خود را به مبلغ ۱۸۴ میلیارد و ۹۶۷ میلیون ریال دریافت کردند.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۲ کشور گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته مطالبات سایر کلزاکاران نیز به زودی پرداخت شود.

وی بیشترین آمار خرید کلزا را مربوط به شهرستان بهشهر دانست و افزود: مراکز خرید تضمینی کلزا در شهرستان بهشهر با تحویل گرفتن بیش از ۷ هزار و ۷۴۰ تن کلزا ۴۴ درصد از عملیات خرید تضمینی این محصول در استان را به نام کشاورزان این منطقه رقم زدند و پس از آن هم شهرستان گلوگاه با ۲۰ درصد در رتبه دوم قرار دارد.

جعفری گفت: بر اساس دستور العمل خرید تضمینی کلزا قیمت پایه خرید هر کیلوگرم دانه روغنی کلزا با دو درصد ناخالصی و ۱۰ درصد رطوبت ۳۴ هزار و ۳۹۸ ریال تعیین شده است.

وی با بیان اینکه خرید تضمینی دانه روغنی کلزا در سال زراعی امسال تنها از طریق سامانه انجام خواهد شد و هیچ محصولی از کشاورزانی که در سامانه ثبت نام نکردند خریداری نخواهد شد، افزود: کشاورزانی که در سامانه جامع پهنه بندی جهاد کشاورزی ثبت نام نکردند هرچه زودتر با مراجعه به جهاد کشاورزی شهرستان‌ها نسبت به ثبت سطح زیر کشت کلزای خود اقدام کنند.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۲ کشور گفت: کشاورزان در زمان تحویل محصول، کپی کارت ملی و شماره حساب بانک کشاورزی خود را به همراه داشته باشند.

وی افزود: تا زمانی که کشاورزان، کلزا برای تحویل داشته باشند، مراکز خرید شرکت غله دائر خواهند بود.

انتهای پیام/ م

خرید تضمینی ۱۷ هزار و ۷۳۰ تن کلزا از کشاورزان مازندرانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.