مصلح گفت: ایجاد ۲ هزار شغل برای مددجویان این نهاد در استان هدفگذاری شده است که تحقق این هدف تابع تامین منابع بانکی و تسهیلاتی است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛مهرداد مصلح معاون کمیته امداد قم با تاکید بر اینکه کمیته امداد آماده ایجاد ۲ هزار شغل در سال جاری است،گفت:بیش از ۷۵ درصد تسهیلات پرداختی به مددجویان متقاضی از طریق بانک‌های عامل و حدود ۲۰ درصد نیز از صندوق قرض الحسنه کمیته امداد خواهد بود.

وی با بیان اینکه رقم تسهیلات در نظر گرفته شده برای این تعداد شغل هنوز ابلاغ نشده است، اضافه کرد: کمیته امداد حدود پنج سال بر طرح‌های اشتغال مددجویان نظارت می‌نماید تا علاوه بر حمایت و هدایت، خانواده‌ها به خودکفایی اقتصادی برسند.

وی تاکید کرد:کمیته امداد بیشترین حمایت و هدایت خود را از طرح‌هایی که در راستای رونق تولید اقتصادی باشد، خواهد داشت.

به گفته وی، کمیته امداد در راستای اشتغالزایی مددجویان از کارآفرینان حرفه‌ای، خیران کارآفرین و جهادگران کارآفرین، بهره خواهد گرفت.

مصلح در ادامه عنوان کرد: سال گذشته یک هزار و ۴۱۵ طرح اشتغالزا برای مددجویان کمیته امداد قم ایجاد و برای این تعداد طرح ۲۸۱ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شد.

به گفته وی، از این تعداد طرح اشتغالزایی، ۵۵۹ مورد برای زنان سرپرست خانوار و ۸۵۶ مورد برای مردان ایجاد شده که یک هزار و ۵۶ طرح در شهر و ۳۵۹ طرح نیز در روستا‌ها بوده است.

وی اشاره کرد: طرح‌هایی که در بخش زنان سرپرست خانوار اجرایی می‌شود همچون قالی بافی و خیاطی کم هزینه‌تر از طرح‌های بخش آقایان است که بیشتر به سمت صنعت گرایش دارد.

مصلح با اشاره به تنوع طرح‌های اشتغال زا، یادآورشد: ۹ طرح در بخش کشاورزی، ۲۴۱ طرح در بخش دامپروری، یک طرح در حوزه شیلات، ۱۵۶ طرح در بخش صنایع دستی، ۲۱۱ طرح صنعتی و معدنی و ۷۹۹ طرح نیز در بخش خدمات بوده است.

وی بیان کرد: سال گذشته ۲ هزار و ۱۲۶ تَن از مددجویان آموزش‌های مقدماتی، مهارت آموزی و پایداری سازی مشاغل را دریافت کردند و برای ۷۱ تَن کاریابی از طریق معرفی به کارخانه‌ها و کارفرما‌ها ایجاد شد.

وی خاطرنشان کرد: هر کارفرمایی که مددجویان کمیته امداد را استخدام نماید، به ازای هر تَن، تسهیلاتی بالغ بر ۲۰۰ میلیون ریال دریافت می‌نماید.

در حال حاضر ۴۱ هزار و ۱۵۹ تَن معادل ۳.۲ جمعیت استان قم در قالب ۲۲ هزار و ۵۸۷ هزار خانوار زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) قم هستند که از این تعداد ۱۵ هزار و ۴۰ زن سرپرست خانوار، یک هزار و ۸۸۰ یتیم، سه هزار و ۹۰۰ دانش آموز، ۴۵۹ دانشجو، ۱۵ هزار سالمند و یک هزار و ۵۰۰ بیمار صعب العلاج می‌باشند.

انتهای پیام/ح

ایجاد ۲ هزار شغل برای مددجویان کمیته امداد قم هدفگذاری شده است

برچسب ها: کمیته امداد ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار