معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: اعتبارات این سازمان به همت دولت و مجلس شورای اسلامی امسال به بیش از ۲ و نیم برابر سال گذشته یعنی افزون بر پنج هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.

اعتبارات نوسازی مدارس به بیش از پنج هزار میلیارد تومان رسید/سرپرست جدید نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان معرفی شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  داریوش ورناصری معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در آئین تکریم و معارفه مدیر کل پیشین و سرپرست جدید نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان در زاهدان اظهار داشت: بخش قابل توجه‌ای از اعتبارت امسال به استان‌های کم برخوردار کشور نظیر سیستان و بلوچستان اختصاص می‌یابد تا این استان‌ها هرچه سریع‌تر به میانگین کشور در سرانه فضای آموزشی برسند.

وی ادامه داد: هم اینک حدود پنج هزار فضای آموزشی در کشور در دست ساخت است که خیران به طور میانگین در ساخت ۵۰ درصد این طرح‌ها مشارکت دارند.

معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: مهمترین برنامه‌ها و سیاست‌های امسال سازمان نوسازی شامل حذف سیستم‌های گرمایشی نفت سوز و گازسوز غیراستاندارد، صنعتی سازی مدارس با رویکرد توجه به معماری اسلامی و ایرانی، ساخت و گسترش مدارس سبز و تکمیل فضا‌های آموزشی نیمه تمام است.

وی میانگین فضای آموزشی را در کشور ۵.۲ متر مربع عنوان کرد و افزود: استان‌هایی نظیر سیستان و بلوچستان و تهران دارای سرانه‌ای کمتر از میانگین کشوری هستند.

ورناصری افزود: سازمان نوسازی مدارس کشور در تلاش است با اعتبارات در نظر گرفته شده استان‌های کمتر برخوردار را به سرانه متوسط کشوری برساند.

معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به اهمیت برچیده شدن مدارس خشتی و گلی گفت: این مدارس تا پایان شهریور امسال در تمامی استان‌ها بجز سیستان و بلوچستان به طور کامل برچیده می‌شود.

وی افزود: در سیستان و بلوچستان نیز به دلیل دارا بودن تعداد زیادی از مدارس خشتی گلی امیدواریم بتوانیم تا پایان سالجاری شاهد برچیده شدن این مدارس باشیم.

ورناصری بر کیفیت طرح‌های آموزشی در دست اجرا در کشور تاکید کرد.

علیرضا راشکی مدیرکل سابق نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم گفت: از سال ۹۰ تاکنون پنج هزار و ۷۰ کلاس درس در قالب هزار و ۲۹۱ مدرسه در نقاط مختلف این استان ساخته شده است که خیران در بیش از ۵۰ درصد آن‌ها مشارکت داشته‌اند.

سیستان و بلوچستان برای رسیدن به متوسط کشوری در فضای آموزشی نیازمند ساخت افزون بر ۱۱ هزار کلاس درس است.

هم اینک ۱۸ هزار و ۹۳۴ کلاس درس در سیستان و بلوچستان وجود دارد که بیش از ۶ هزار مورد آن نیازمند تخریب و بازسازی و چهار هزار و ۳۵۸ مورد آن نیازمند مقاوم سازی است. بیش از ۷۲۰ هزار دانش آموز سیستان و بلوچستان در ۶ هزار و ۳۰۰ مدرسه تحصیل می‌کنند و حدود ۳۸ هزار فرهنگی نیز سکان دار تعلیم و تربیت در این استان هستند.

گفتنی است ؛در این مراسم رضا سرحدی نیا به عنوان سرپرست جدید اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان معرفی شد.

انتهای پیام/ع

 آئین تکریم و معارفه مدیر کل پیشین و سرپرست جدید نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار