رئیس سازمان صمت استان قزوین در کارگروه ستاد تسهیل و رونق تولید گفت: تا کنون ۲۵۰ فقره تسهیلات رونق تولید به مبلغ ۳۳۲ میلیارد تومان در استان پرداخت شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، نبیل رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین در کارگروه ستاد تسهیل و رونق تولید از ثبت نام ۸۰۸ تسهیلات در سامانه بهین یاب خبر داد و گفت: تاکنون ۲۵۰ فقره تسهیلات به مبلغ ۳۳۲ میلیارد تومان در استان پرداخت شده است.

دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قزوین همچنین از ثبت نام ۲۸۱ فقره درخواست تسهیلات در سامانه بازسازی و نوسازی خبر داد و گفت: سال گذشته در استان ۲۸ فقره تسهیلات به مبلغ ۶۴ میلیارد تومان پرداخت شد.

لشگری معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری سازمان صمت استان قزوین هم در این جلسه در تشریح برش استانی بند الف تبصره ۱۸ بخش صنعت ابلاغی وزارت صمت گفت: سهم استان قزوین از این اعتبار هزار و ۱۳۸ میلیارد تومان در حوزه سرمایه در گردش و بازسازی و نوسازی است که با تحقق آن برای پنج هزار ۴۵۲ نفر اشتغال ایجاد خواهد کرد.

لشگری افزود : در همین زمینه تاکنون ۱۰۰ فقره درخواست تسهیلات استان به مبلغ ۲۰۷ میلیارد تومان ثبت شده است.

وی در ادامه گفت: هفته گذشته کمیته بررسی ۱۵ فقره درخواست مورد بازدید قرار داد که در نهایت با ۱۰ فقره درخواست موافقت شد.

وی اضافه کرد: پرداخت‌ها به روز نیست و به نظر می‌رسد در سال قبل وضعیت بهتری داشتیم و امسال از برنامه عقب هستیم.

سرپرست معاون اقتصادی استاندار هم در این نشست بیان کرد: هر چند در این شرایط واحد‌های تولیدی با مشکلات تامین مواد اولیه هم روبرو هستند، اما همچنان پرداخت تسهیلات می‌تواند بخشی از مشکلات آن‌ها را حل کند و ما اصرار داریم روند پرداخت تسریع شود.

حبیبی درباره بند الف تبصره ۱۸ هم اظهارداشت: سهم وزارت صمت از این محل واریز شده، اما سهم صندوق توسعه ملی داده نشده است که در صورت انجام آن باید برای پرداخت اقدام کرد.

وی  اضافه کرد: هفته قبل سه نشست کاری در حوزه اقتصادی با حضور استاندار و رئیس بانک مرکزی، وزرای صمت و کار برگزار و تصمیمات خوبی در این نشست‌ها گرفته شد که می‌تواند راهگشا باشد.

امروز در غالب کارگروه رفع موانع تولید به مشکلات ۵ واحد در بخش‌های تولیدی و صنعتی و کشاورزی رسیدگی و تصمیمات لازم در کارگروه اتخاذ شد.

انتهای پیام/ک

کارگروه ستاد تسهیل و رونق تولید در قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.