رهبر طالبان:

به فکر انحصار قدرت در افغانستان نیستیم/ دولت تلاش دارد جلوی تفاهم طالبان و سیاستمداران افغان را بگیرد

رهبر گروه طالبان در پیام خود به مناسبت عید سعید فطر با لحنی ملایم تاکید کرده است که طالبان جز در موضوع فرمانبرداری از آمریکا مخالفتی با دولت کابل ندارد.

 

به فکر انحصار قدرت در افغانستان نیستیم/ جز در موضوع فرمانبرداری از آمریکا مخالفتی با دولت کابل نداریمبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، هبت الله آخوند زاده، رهبر گروه طالبان در پیامی به مناسبت عید سعید فطر به بیان دیدگاه های خود در قبال تحولات سیاسی اخیر در افغانستان پرداخت.

رهبر طالبان در این پیام که با لحنی ملایم تر از گذشته نوشته شده است از دولت کابل خواست تا از همکاری با آمریکایی ها دست برداشته و به این صورت زمینه پایان جنگ را فراهم کند.

هبت الله آخوند زاده در پیام خود آورده است که طالبان جز در موضوع فرمانبرداری از آمریکا مخالفتی با دولت کابل ندارد.

رهبر طالبان همچنین اجماع همسایگان افغانستان با طالبان را به عنوان یک دستاورد بزرگ برای این گروه قلمداد کرد.

وی در این پیام دولت افغانستان را به تلاش برای مقابله با تفاهم طالبان با سیاست مداران افغان متهم کرد و تصریح نمود که اداره کابل با مطرح ساختن خود تلاش دارد جلوی تفاهم طالبان و سیاستمداران افغان را بگیرد.

آخوند زاده با تاکید بر اینکه طالبان به فکر انحصار قدرت در افغانستان نیست افزود: طالبان در مقابل سیاست ایجاد گروه های فتنه گر در افغانستان ایستادگی خواهد کرد.

وی درباره روند جاری صلح نیز اظهار داشت: در کنار مذاکرات با آمریکایی ها، در بخش تفاهم بین الافغانی نیز پیشرفت زیادی داشته ایم و باز هم به پیش خواهیم رفت.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.