پیوند قلب بر روی آقای ۳۳ ساله ساکن صالح آباد تربت جام مبتلا به نارسایی قلبی حاد با موفقیت انجام شد.

موفقیت آمیز بودن عمل پیوند قلب در دانشگاه علوم پزشکی مشهدبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، دکتر رضا باقری رئیس تیم پیوند قلب و ریه دانشگاه علوم پزشکی مشهد، گفت: این عمل بر روی آقای ۳۳ ساله ساکن صالح آباد تربت جام مبتلا به نارسایی قلبی حاد با موفقیت انجام شد.
 
وی ادامه داد: قلب اهدایی این بیمار از آقای ۳۷ساله که دچار مرگ مغزی شده بود در مرکز دیالیز و پیوند اعضا منتصریه دریافت و در بخش جراحی قلب باز بیمارستان امام رضا (ع) شماره دو به این بیمار پیوند شد.

رئیس تیم پیوند قلب و ریه دانشگاه علوم پزشکی مشهد، حال عمومی بیمار را رضایت بخش اعلام کرد و گفت: این بیمار در حال حاضر در بخش مراقبت‌های ویژه دوران نقاهت را طی می‌کند.

باقری افزود: خوشبختانه تیم پیوند قلب دانشگاه علوم پزشکی مشهد از مشارکت همکاران جوان دانشمند، متعهد، علاقمند و دلسوز بیمار تشکیل شده که هر چه از شروع فعالیت تیم می‌گذرد هماهنگی آن بارزتر و نتایج آن بسیار مطلوب ترگشته است.
 
وی تصریح کرد: یکی از نکات بسیار بارز در تیم پیوند قلب و ریه دانشگاه علوم پزشکی مشهد کوتاه بودن مدت زمان ایسکمی "متوسط ۶۰ دقیقه" در این بیماران است که این عدد در کشور منحصر به فرد می‌باشدو این امر نشان دهنده سازمان دهی مناسب تیم پیوند بوده است.
 
انتهای پیام // ف. ک

 

پیوند قلب با موفقیت انجام شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.