استاندار چهارمحال و بختیاری برای نظارت بیشتر بر تهیه و توزیع کالا‌های اساسی در بازار این استان تأکید کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری در نشست کارگروه تنظیم بازار از فراوانی گوشت مرغ، شکر و برنج خارجی با قیمت مصوب در استان خبر داد و برای نظارت بیشتر بر تهیه و توزیع این کالا‌ها تأکید کرد.

وی گفت: طبق گزارش اداره کل جهاد کشاورزی استان، هم اکنون ۱۷۰ تن گوشت مرغ گرم و ۶۰ تن گوشت مرغ منجمد در استان ذخیره سازی و آماده توزیع است.

عباسی با بیان توزیع پنج هزار و ۶۰۰ تن شکر سفید بین خانوارها، بخش صنعت و زنبورداران در سال جاری اضافه کرد: به منظور تعادل بخشی بازار شکر، سه هزار تن دیگر نیز از این محصول پرمصرف آماده توزیع بین اصناف می‌باشد.

وی از ایجاد اختلال در چند نرخی توزیع شکر در بازار استان ابراز تأسف کرد و افزود: اکیپ نظارتی متشکل از اداره کل جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، تعزیرات حکومتی و دیگر دستگاه‌های مربوطه برای توزیع شکر با قیمت مصوب تشکیل شده است.

عباسی همچنین توزیع بیش از ۳۵ هزار تن نهاده دامی و طیور با ارز دولتی از نیمه دوم سال گذشته تاکنون را یادآور شد و گفت: توزیع بیش از ۱۴ هزار تن محصول سویا و ذرت وارداتی بین مرغداران، علت کاهش قیمت مرغ بود.

ذبیح الله غریب مدیرکل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست، از انعقاد قرارداد بین ۱۸۰ مرغداری برای دریافت نهاده طیور با قیمت مصوب و ارائه گوشت مرغ به بازار با قیمت مصوب از اوایل سال جاری خبر داد و افزود: برای تأمین نهاده‌های دامی و طیور با قیمت دولتی در استان هیچ محدودیتی وجود ندارد.

وی از آمادگی مرغداران برای جوجه ریزی دو میلیون قطعه جوجه خبر داد و گفت: از ابتدای امسال، نزدیک به یک میلیون و ۳۰۰ هزار قطعه جوجه ریز‌ی انجام شد.

انتهای پیام/خ

نشست کارگروه تنظیم بازار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار