وزیر دفاع ژاپن در اظهاراتی توانایی‌های هسته‌ای و موشکی کره شمالی را تهدیدی برای امنیت جهان دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری کیودو، تاکشی ایوایا، وزیر دفاع ژاپن، روز شنبه با تاکید بر اینکه کره شمالی همچنان تهدیدی برای امنیت جهان محسوب می‌شود، از جامعه بین‌المللی خواست برای دستیابی به خلع سلاح شبه‌جزیره کره همکاری نزدیکی داشته باشند.

وی ضمن انتقاد از پرتاب اخیر موشک‌های بالستیک کوتاه‌برد کره شمالی، این کار را نقض قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل خواند و تصریح کرد مقامات دفاعی باید بر بازدارندگی در مقابل کره شمالی تاکید داشته باشند.

وزیر دفاع ژاپن در سخنرانی خود در اجلاس امنیت آسیا، در سنگاپور، گفت: ما باید همواره این واقعیت انکارناپذیر را در خاطر داشته باشیم که هیچ تغییر اساسی در توانایی‌های هسته‌ای و موشکی کره شمالی ایجاد نشده است.

ایوایا افزود: اکنون زمان آن فرا رسیده است که به منظور اجرای کامل قطعنامه‌های سازمان ملل که هدف آن‌ها مقابله با بلندپروازی‌های هسته‌ای و موشکی کره شمالی است، تلاش‌های هماهنگی انجام شود.

او با بیان این که توکیو خواستار گفتگو با پیونگ‌یانگ است، افزود: ژاپن می‌خواهد از طریق یک قطعنامه جامع که مسائل مهم مانند آدم‌ربایی را در بر می‌گیرد، روابط خود را با کره شمالی عادی سازد.

انتهای پیام/

برچسب ها: کره شمالی ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار