فاضل گفت: یکی از راه‌های تعیین منطقی تعرفه‌های پزشکی، اصلاح ترکیب شورای عالی بیمه است.

به گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، ایرج فاضل رئیس جامعه جراحان ایران و رئیس چهل و سومین کنگره جامعه جراحان صبح امروز در نشست خبری که در دفتر مرکزی جامعه جراحان برگزار شد، اظهار کرد: آموزش پزشکی در دوران جنگ سبب نجات جان مجروحان جنگی زیادی شده است و راه‌اندازی انجمن کمک بزرگی در وحدت بین انجمن‌های مختلف پزشکی شده است.
 
وی ادامه داد: مشکلات پزشکان لیست بلندی دارد و کتاب کالیفرنیا بین رشته‌های مختلف عدالتی را ایجاد کرده است؛ ترجمه این کتاب کار نظام پزشکی بوده است، اما مشکلاتی دارد.
 
فاضل افزود: نسبت بین خدمات و تعرفه‌ها باید رعایت شود و وزیر بهداشت عنایت خاصی به ابن کتاب دارد؛ تعرفه‌ها موضوعی قدیمی ولی مهم محسوب می‌شود و بر اساس قانون تعرفه‌ها بابد عادلانه باشد که متاسفانه تا به امروز این مهم محقق نشده است.
 
 رئیس جامعه جراحان ایران  گفت:  شورای عالی بیمه‌ها تعرفه را تعیین می‌کند که خودش دریافت کننده تعرفه است و به همبن دلیل تعرفه‌ها به درستی تعیین نمی‌شود و یکی از راه‌های تصحیح این مشکل، اصلاح ترکیب شورای عالی بیمه است.
 
وی ادامه داد: مشکل اصلی، نرخ گذاری تعرفه‌ها بوسیله دولت است و یک مسئله غیر عادی است، حتی زمانی که تعرفه جراحی افزایش پیدا کرده بود، به این موضوع اعتراض کرده بودم.
 
فاضل  افزود: ما از زمان جنگ به مشکلات و نوسانات عادت کرده‌ایم، اما مسئله مهم این است که بروز رسانی دستگاه‌ها با مشکل روبه رو شده است و چاره کار آموزش پزشکی است.

قانون در مورد اجرای تعرفه‌ها  باید رعایت شود

 رئیس جامعه جراحان ایران اظهار کرد: باید قانون در مورد اجرای تعرفه‌ها رعایت شود، در دنیا رابطه مالی یک ریالی هم بین بیمار و پزشک وجود ندارد و همه کار‌ها بر عهده بیمه است، اما در ایران پرداخت بیمه‌ها با یکسال تاخیر انجام می‌شود و متاسفانه امروزه اعتماد جامعه پزشکی و بیماران نسبت به بیمه از بین رفته است.
 
فاضل گفت: دولت دخالت زیادی در نرخ گذاری بخش خصوصی می‌کند و بیمارستان‌های دولتی نیز در پرداخت هزینه‌های خود دچار مشکلاتی متعددی هستند.

خودگردانی لطمه جدی به بیمارستان‌ها وارد کرده است

رئیس جامعه جراحان ایران تصریح کرد: خودگردانی بیمارستان‌ها باعث لطمه جدی به بیمارستان‌ها شده است و اگر بیمارستان‌های آموزشی رایگان باشد هزینه‌های مردم کاهش پیدا می‌کند.

فاضل گفت: امروزه ما با یک سری مشکلات دست و پنجه نرم می‌کنیم که اینگونه مسائل در زمان جنگ وجود نداشته است، به طور مثال در حال حاضر تأمین رگ‌های مصنوعی در کشور دچار مشکلاتی شده است که این موضوع در زمان جنگ وجود نداشته است.

بیمارستان‌های آموزشی باید رایگان شوند

در ادامه مراسم احمد میر دبیر اجرایی چهل و سومین کنگره جامعه جراحان، گفت: امروزه توقع بیماران در زمینه دریافت خدمات با کیفیت بالا در کشور افزایش پیدا کرده است و در چنین شرایطی باید بیمارستان‌های آموزشی رایگان شوند و مراکز درمانی خصوصی نیز مثل گذشته مشغول فعالیت شوند.

افزایش تعرفه تخت روز بیمارستان‌ها در پی تعیین تعرفه پزشکی

در ادامه مراسم کاظم عباسیون نایب رئیس جامعه جراحان ایران، گفت: تعرفه‌های پزشکی برای امسال ۱۳ درصد افزایش پیدا کرده است و همین مسئله سبب شده تا میزان تعرفه تخت روز مراکز درمانی و بیمارستان‌ها در بخش خصوصی به اندازه ۲۵ درصد افزایش پیدا کند.

نایب رئیس جامعه جراحان ایران اضافه کرد: افزایش ۲۵ درصدی تخت روز در بیمارستان‌های خصوصی مانع از فلج شدن این مراکز شده است، اما متأسفانه با افزایش ۱۳ درصدی تعرفه‌ها، آزمایشگاه‌ها و داروخانه‌ها نمی‌توانند خدمات با سطح کیفی بالا ارائه دهند.

عباسیون افزود: اگر تعرفه پزشکان برای سال ۹۸ تصحیح نشود، به دلیل هزینه‌های سنگین  شاهد بیکاری و اخراج پرسنل بیمارستان‌های مختلف خواهیم بود.

فرسودگی تجهیزات پزشکی به دلیل ناتوانی در واردات

در ادامه مراسم سیاوش صحت دبیر علمی جامعه جراحان، گفت: برخی از دستگاه‌ها و تجهیزات پزشکی در کشور تولید نمی‌شوند به همین دلیل به روز رسانی این دستگاه‌ها دچار مشکلاتی شده است.

دبیر علمی جامعه جراحان ادامه داد: امروزه به دلیل هزینه‌های بالا در برخی شرایط بیمارستان‌ها دچار فرسودگی تجهیزات پزشکی و بیمارستانی هستند و این مسئله باعث کهنگی دستگاه‌ها شده است به طوری که اگر تجهیزاتی از کار بیفتد، جایگزین کردن آن کار بسیار سختی است.

مصدومیت سالیانه ۳۵ هزار نفر بر اثر حوادث رانندگی

در ادامه مراسم مصطفی جابر انصاری دبیر علمی چهل و سومین کنگره جراحان ایران، گفت:  در این کنگره به موضوع حوادث جاده‌ای و تروما  تأکید شده است، زیرا سالانه ۱۹ هزار نفر در حوادث جاده‌ای جان خود را از دست می‌دهند و ۳۵ درصد افراد راهی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی می‌شوند.

دبیر علمی چهل و سومین کنگره جراحان ایران ادامه داد: مشکلات آموزشی و معیشتی جراحان جوان و همچنین درمان انواع سرطان‌ها در چهل و سومین کنگره جامعه جراحان مورد بررسی قرار می‌گیرد و در این کنگره ۹۸ میزگرد و ۴۰۳ مقاله به صورت سخنرانی و پوستر ارائه می‌شود.

جابر انصاری گفت: در حال حاضر ۲۰ هزار جراح متخصص در ۱۶ رشته در سراسر کشور مشغول به فعالیت هستند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار