رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت كهگيلويه و بويراحمد از تشكيل ستاد مبارزه با احتكار كالا با همكاري دستگاه ‌هاي نظارتي در اين استان خبر داد.

ستاد مبارزه با احتكار كالا در كهگيلويه و بويراحمد تشكيل شدبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج داریوش دیودیده رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت كهگيلويه و بويراحمد گفت: با توجه به شرایط حساس بازار، جلوگیری از سودجویی احتمالی و احتکار کالا این ستاد با همکاری دستگاه‌های نظارتی مرتبط در کهگیلویه و بویراحمد تشکیل شده است.

وی افزود: تاکنون تعداد یک هزار و ۲۵۰ انبار و مکان ذخیره‌سازی کالا‌های پر مصرف و مورد نیاز شناسایی شده و بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت به صورت مستمر از این مکان‌ها بازدید می‌کنند.

دیودیده بیان کرد: از متصدیان انبار‌های نگهداری کالا‌ها خواسته شده در هفته یکبار موجودی انبار‌های خود را تحویل کارشناس مربوطه در سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد دهند.

وی عنوان کرد: ۱۳ اکیپ بازرسی برای بازدید بخش‌های مختلف بازار در استان شکیل شده و روزانه با همکاری تعزیرات حکومتی به منظور کنترل بازار و نظارت بر کالا‌های پر مصرف گشت مشترک برگزار می‌کنند.

وی همچنین گفت: احتکار  مهمترین عوامل بر هم زننده بازار است که با توجه به شرایط و نوسانات بازار اقلام پر مصرف در انبار‌ها و مراکز ذخیره کالا در استان به اندازه کافی وجود دارد.

وی گفت: در صورت مشاهده تخلف، با واحد‌های متخلف برخورد قاطع و قانونی می‌شود.

وی از تمامی مصرف کنندگان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف در واحد‌های صنفی مراتب را به شماره ۱۲۴ سازمان صنعت، معدن و تجارت گزارش دهند.

در تیر ماه سال جاری چهار واحد صنفی به سبب نفروختن کالا و احتکار آن در انبار‌های خود در شهرستان بویراحمد شناسایی و به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

از ابتدای امسال تاکنون افزون بر ۲۸ هزار مورد بازرسی از واحد‌های صنفی و تولیدی کهگیلویه و بویراحمد انجام شده است. کهگیلویه و بویراحمد افزون بر ۲۵ هزار واحد صنفی دارد.

انتهای پیام/ط

مبارزه با احتكار كالا در كهگيلويه و بويراحمد

برچسب ها: صنعت ، معدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.