رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیشابور گفت: سومین تور قطار گردشگری به ظرفیت ۱۱۰ نفر گردشگر از مبدا مشهد وارد نیشابور شد.

سومین تور قطار گردشگری به نیشابور وارد شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،  محمد اسماعیل اعتمادی رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیشابور گفت: سومین تور قطار گردشگری از مبدا مشهد وارد نیشابور  شد.
 
وی تصریح کرد: در مدت حضور در نیشابور گردشگران از جاذبه‌های تاریخی موزه شادیاخ، آرامگاه عطار، کمال الملک، خیام و مسجدچوبی بازدید می کنند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیشابور گفت: نیشابور دارای پنج واحد اقامتی شامل یک هتل چهار ستاره، یک هتل آپارتمان، یک هتل یک ستاره و دو میهمان پذیر است و در حال حاضر چهار اقامتگاه بومگردی در این شهر احداث شده و تعداد هفت اقامتگاه بوم گردی دیگر نیز در دست احداث است.

اعتمادی افزود: نیشابور با دارا بودن بیش از ۴۵۰ اثر تاریخی که ۱۱۵ اثر آن در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده است، از مهمترین شهر‌های تاریخی و گردشگری کشور محسوب می‌شود که از طرف سازمان یونسکو، "شهر پایدار ایرانی" در کنار شهر‌های اصفهان و شیراز انتخاب شده است.

وی ادامه داد: این شهرستان بعنوان منطقه نمونه بین المللی گردشگری توسط هیات دولت تصویب شده و عضو اتحادیه شهر‌های تاریخی جهان و اتحادیه بین المللی شهر‌های مسیر جاده ابریشم است.
 
انتهای پیام//ف.غ
 

انتخاب نیشابور به عنوان شهر پایدار ایرانی توسط یونسکو

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.