آیت ا... رئیسی از حضور پرشور مردم استان در راهپیمایی روز قدس قدردانی کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ، آیت ا... رئیسی ، رئیس قوه قضائیه در شورای اداری استان گفت: حضور پرشور مردم در روز قدسراهپیمایی امروز جواب دندان شکنی به معامله قرن بود.

وی همچنین افزود: خراسان جنوبی نسبت به سال گذشته در زمینه توسعه یافتگی تحول زیادی داشته است، اما هنوز جای کار برای توسعه یافتگی بیشتر وجود دارد.

وی بر گسترش اخلاق و معنویت در سازمان‌های دولتی تاکید کرد و گفت: هرچه اخلاق و معنویت در ادارات و سازمان‌ها بیشتر باشد تخلفات و جرائم و پرونده‌های قضایی کمتر است و باید تلاش کرد اخلاق حرفه‌ای در اداره‌ها حاکم شود.

رئیس قوه قضائیه تاکید کرد: کارگزاران و مسئولان ادارات عدالت را بیش از پیش در حق مردم اجراکنند.

آیت ا... رئیسی همچنین با اشاره به وضعیت کنونی اقتصاد در کشور گفت: از هراقدامی که مدیران، شجاعانه، خلاقانه و مبتکرانه برای حفظ اقتصاد ملی، دور زدن تحریم ها، رونق تولید و جلوگیری از تعطیلی کارخانه‌ها انجام دهند، حمایت می‌کنیم و سیاست ما تشویق مدیران شجاع است.

وی با تاکید بر ساماندهی اقتصاد و کنترل بازار افزود: دشمن هم به دنبال این است که نظامات توزیع و قیمت گذاری را در کشور زیر سوال ببرد که مسئولان باید با نظارت بیشتر اوضاع اقتصادی را سامان ببخشند.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به اهمیت رفع مشکل نقدینگی و تسهیلات مورد نیاز کارخانه‌ها گفت: سعی دولت و مسئولان باید بر این باشد که نقدینگی را به سمت تولید هدایت کنند.

آیت ا... رئیسی همچنین در پاسخ به دو خواسته استاندار خراسان جنوبی مبنی بر سفر رهبر به این استان و استفاده از ظرفیت سه قوه برای اجرای برنامه‌های توسعه استان گفت: رهبر معظم انقلاب نیز تمایل به سفر به خراسان جنوبی دارند و اگر برنامه‌های استانی ایشان شروع شود بطور حتم به این استان سفر خواهند کرد.

وی افزود: اگر برنامه‌های توسعه‌ای خراسان جنوبی تدوین شود تا جایی که از من برمی آید برای توسعه استان کمک خواهم کرد.

استاندار خراسان جنوبی هم در این نشست با تاکید بر اینکه برای توسعه استان نیاز به اعتبارات ملی ست گفت: برنامه میان مدت دو ساله برای توسعه خراسان جنوبی تدوین شده که برای اجرای آن باید از اعتبارات سازمان برنامه و بودجه و دیگر سازمان‌ها استفاده کرد و احداث راه آهن، دوبانده کردن محور‌ها و افزایش اشتغال از جمله بخش‌های این برنامه است.

معتمدیان افزود: احداث راه آهن خراسان جنوبی تا سه ماه آینده از سمت بیرجند آغاز می‌شود، دوبانده کردن محور‌های بیرجند _ قاین، بیرجند _ نهبندان و طبس _ دیهوک در دست اجراست تا به وضعیت مطلوب برسد، در بخش احیای قنوات و بند‌های خاکی اعتبارات خوبی گرفته ایم که در حال کاریم، در بخش اشتغال ۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات کم بهره و بلاعوض به استان ابلاغ شده، ۲۰۰ میلیون دلار برای ایجاد صنایع تبدیلی و فرآوری مواد معدنی و محصولات کشاورزی به استان اختصاص پیدا کرده و تا سه ماه آینده شاهد بازگشایی بازارچه مرزی یزدان هستیم.

وی همچنین از تلاش مسئولان استان برای پوشش کامل مخابراتی و گازرسانی در تمام روستا‌ها تا پایان دولت توسعه شبکه‌های دیجیتال با همکاری صداوسیما و رساندن ضریب نفوذ شبکه‌های دیجیتال به بالای ۹۰ درصد در مناطق مرزی و کم برخوردار استان، تدوین سند توسعه روستا‌ها براساس ظرفیت هر روستا و تکمیل زنجیره پرورش شتر در خراسان جنوبی خبرداد.
آیت ا... رئیسی پس از پایان شورای اداری خراسان جنوبی دقایقی پیش این استان را به مقصد تهران ترک کرد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار