امام جمعه اهل سنت کرمانشاه حمایت گسترده و مستمر مردم ایران از ملت مظلوم فلسطین را مانع بزرگی بر سر راه رژیم اشغالگر دانست .

به گزارش    گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،ماموستا مُلا محمد محمدی امام جمعه اهل سنت کرمانشاه حمایت گسترده و مستمر مردم ایران از ملت مظلوم فلسطین را مانع بزرگی بر سر راه رژیم اشغالگر دانست و گفت : اینکه مردم ما با وجود مشکلات خود، برادران و خواهران ستم دیده خود را فراموش نمی‌کنند ستودنی است و سران کشور‌هایی که به سازش آن هم به ضرر فلسطینیان فکر می‌کنند باید از این مردم درس حمایت و استقامت را بیاموزند.

وی از ملت مسلمان و روزه دار ایران و بخصوص کرمانشاه برای حضور در راهپیمایی ضد صهیونیستی و حمایت از مردم مظلوم فلسطین قدردانی کرد و گفت : حمایت‌های ملت ایران از مستضعفان و مظلومان همچنان ادامه دارد.

او در ادامه خطبه‌های خود با اشاره به فضایل ماه مبارک رمضان گفت: آنان که در روز ماه مبارک رمضان با وجود تشنگی و گرسنگی لب ذکر و شکر می‌گشودند و همگان را چنان برادر و خواهر خود دانسته و در رفع حوائج و حل مشکل آنان کوشیده اند، به سعادت رسیده اند.

وی تصریح کرد: روزه دارانی که عمل صالح را سرلوحه کار خود قرار دادند و در شب‌های ماه مبارک به خودسازی و تزکیه، قیام، دعا و استغفار گذراندند بی شک از رستگاران و سعادت مندانی هستند که فرصت پر فضلیت ماه مبارک را قدر دانسته اند.

وی با قدردانی از مومنان روزه دار که به معنای واقعی روزه دار بوده و احترام این ماه را با انجام و اعمال ویژه و فرایض دینی به جای آورده اند، افزود: این لطف الهی برای بخشش و نیز تقرب کوتاه است، اما عده‌ای نه تنها به آن بی توجهی کردند بلکه دیگران را نیز با الفاظ و عکس العمل‌های نامناسب به خاطر روزه داری شماتت کرده اند در حالیکه نمی‌دانستند مهمان خدا محدود و پایان پذیر است.

خطیب جمعه اهل سنت کرمانشاه؛ وداع با رمضان را سخت توصیف کرد و گفت: حال که بعد از بیست و چند روز مومنان به روزه و فضایل آن عادت کرده اند دل بریدن برایشان سخت است، اما امید دارم این خوی رمضان می‌تواند انسان را خوش خلق تر، مطمئن تر، مومن‌تر و انسان‌تر کند.

ماموستا محمدی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز از رواج خشونت در جامعه انتقاد کرد و گفت: اینکه در هفته گذشته خبر‌هایی از خشونت و ریختن خون می‌شنویم نشان از گسترش این خوی ناپسند و ناهنجاری‌های مختلف در لایه‌های زیرین جامعه می‌دهد که لازم است به آن توجه بیشتری شود .

 

 

انتهای پیام/د

مردم ما با وجود مشکلات خود، برادران و خواهران ستم دیده خود را فراموش نمی‌کنند

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.