برای مقابله با جولان سگ‌های ولگرد در سطح شهر تبریز ضرورت دارد چاره ای اندیشیده شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، چند وقتی است که شاهد جولان سگ‌های ولگرد در سطح کلانشهر تبریز هستیم. به گونه‌ای که در مناطق ولیعصر جنوبی، اندیشه، باغمیشه، یاغچیان، مرزداران و.. مردم از حضور این مهمان‌های ناخوانده گله‌مند هستند و انتقاداتی را به شهرداری دارند.

حسینی راننده تاکسی که به عنوان سرویس مدارس در شهرک باغمیشه فعالیت می‌کند در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، گفت: هنگامی که صبح قصد انتقال دانش آموزان به مدارس را دارم با سگ‌های ولگردی روبرو می‌شوم که در سطح شهر در حال رفت و آمد هستند و گا‌ها موجب ترس و خوف دانش آموزان می‌شوند.

ضرورت چاره اندیشی برای مقابله با جولان سگ‌های ولگرد در سطح شهر تبریز

مهدی پوری زاده پدر یکی از دانش اموزان نیز در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: دخترم در شهرک اندیشه درس می‌خواند و صبح‌ها که او را به مدرسه می‌فرستیم از ترس سگ‌ها به تنهایی نمی‌تواند به مدرسه برود به همین دلیل مجبور هستم خودم او را تا مدرسه همراهی کنم.

مردم نگران سگ‌های ولگرد نباشند

بهرنگی کارشناس بهداشت معاونت خدمات شهرداری تبریز در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، گفت: اخیرا تعدادی گزارش به صدا و سیما واصل شده در مورد مزاحمت سگ‌های ولگرد یا بلاصاحب در سطح شهر تبریز که مشکلی در این زمینه وجود ندارد و هیچگونه جای نگرانی نیست.

 وی افزود: طبق قرارداد سالیانه‌ای که با شرکت حامیان طبیعت آذرپردیس داریم جمع آوری روزانه سگ‌های ولگرد از سطح شهر تبریز توسط این شرکت صورت می‌پذیرد و شهروندان در این خصوص نگرانی به خود راه ندهند.

ضرورت چاره اندیشی برای مقابله با جولان سگ‌های ولگرد در سطح شهر تبریز

بهرنگی گفت: در راستای این قرارداد اکیپ‌های این شرکت موظف هستند جمع آوری روزانه سگ‌های ولگرد را از سطح شهر تبریز انجام دهند و از شهروندان محترم خواهشمندیم هرگونه موردی را با سامانه ۱۳۷ شهرداری، که ۲۴ ساعته آماده انعکاس پیام شهروندان می‌باشد، اطلاع رسانی کنند.

مدیر شرکت حامیان طبیعت آذرپردیس نیز در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، می‌گوید: شرکت حامیان طبیعت آذرپردیس یا همان پناهگاه پردیس یک ان جی او است و چند سال است که تاسیس یافته و فعالیت خوبی در زمینه جمع آوری و نگهداری سگ‌های ولگرد داشته است.

ضرورت چاره اندیشی برای مقابله با جولان سگ‌های ولگرد در سطح شهر تبریز

پور ایرانی گفت: این تشکل که حیوانات را جمع آوری می‌کنند سگ‌های بدون صاحب را به پناهگاه پردیس انتقال می‌دهند و در آنجا زیر نظر دامپزشکی عقیم سازی می‌شوند و ضد انگل تراپی شده و نگهداری می‌شود.

وی افزود: این شرکت یک شرکت خیریه است که با کمک‌های مردمی اداره می‌شود و خیران می‌توانند در این زمینه کمک زیادی به ما بکنند تا با استفاده از کمک‌های آن‌ها نسبت به حمایت از این حیوانات اقدام کنیم.

پور ایرانی گفت: عقیم سازی و واکسیناسیون جزو مهمترین فعالیت‌های این مجموعه بوده و تمامی سگ‌ها هر سال در سه نوبت واکسن زده می‌شوند.

ضرورت چاره اندیشی برای مقابله با جولان سگ‌های ولگرد در سطح شهر تبریز

وی افزود: طرح واگذاری سگ‌ها نیز در برنامه پردیس بوده که در این راستا برخی از کارخانه‌ها و برخی افراد از این طرح استقبال کرده اند.

پور ایرانی از شهروندان خواست با اطلاع رسانی به سامانه ۱۳۷ شهرداری تبریز، این موسسه را در خدمات دهی بیشتر به جمع آوری سگ‌های ولگرد یاری دهند.

امید می‌رود با مشارکت مردمی در این زمینه و تلاش این موسسه در جمع آوری سگ‌های ولگرد و نظارت هرچه بیشتر شهرداری تبریز در این زمینه، شاهد کاهش سگ‌های ولگرد و جولان آن‌ها در سطح شهر تبریز باشیم و دانش آموزان و والدین آن‌ها هنگام رفت و آمد بچه‌هایشان به مدرسه دچار نگرانی نشوند.

انتهای پیام/ش

برچسب ها: حیات وحش ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
omid
۱۲:۲۳ ۱۹ تير ۱۴۰۲
تبریز کوی لاله دو طبقه های ویلایی شب ساعت 9 تا 8 صبح حدود 60عدد سگ کوچک و بزرگ به صورت مستمر پارس میکنن و زوزه میکشن بدون یک ثانیه وقفه طی 4 سال اخیر نامه و درخواستی نبوده که به شهرداری و یا جاهای دیگه که کار های مربوط به این امور رو انجام میدن نگفته باشم متاسفانه هیچ گونه عملی از سوی هیچ سازمانی انجام نمیشه آسایش و آرامش از منطقه به شدت گرفته شده نه میشه سگ ها رو دور کرد نه میشه کشت کسی هم که پاسخ گو نیست و متاسفانه علاوه بر ارگان ها یه تعداد آدم های بیشعور از اطراف و خارج از منطقه کوی لاله میارن غذا میدن و به بیشتر شدن این تعداد سگ ها کمک میکنن لطفا لطفا عاجزانه خواهشمندم رسیدگی کنین به هر سایت و پیجی که میشه به اشتراک بزارید ما هم همین کار رو انجام میدیم تا شاید یکی رحم کنه به ما و گر نه در نهایت تنها کاری که میتونیم بکنیم کشتن سگ ها در هفته آینده هفته سوم تا /اخر تیر ماه 1402 با اسلحه یا سیانور هست که در این صورت گناهش بر گردن کسانی هست که بی تفاوت بودن و در ازدیاد این سگ ها شریک جرم بودن لطفا هر کس این پیام رو میخونه کمک کنه