به منظور افزایش تولید و سطح زیر کشت دانه روغنی کلزا و استفاده بهینه از نهاده‌های کشاورزی و همچنین ارتقاء دانش علمی و عملی کشاوران، روز مزرعه در روستای قاقلستان کرمانشاه برگزار شد.

 به گزارش خبرنگار   گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،آشتاب مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه به تشریح فعالیت‌های کشاورزی شهرستان پرداخت و از دانه روغنی کلزا بعنوان محصولی استراتژیک یاد کرد.

وی گفت : به منظور عدم وابستگی به روِغن، کشت کلزا از سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی است و درسال گذشته سطح زیر کشت کلزا در این شهرستان ۲۵۰۰ هکتار و تولید ۷۳۰۰ تن تولید داشته ایم، اما درسال جاری سطح زیر کشت به ۳۱۰۰ هکتار رسیده و پیش بینی می‌شود ۱۱۰۰۰تن تولید کلزا داشته باشیم.

 مهرابی مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی استان، نقش آموزش یافته‌های تحقیقاتی را به کشاورزان مهم دانست و افزود: طرح‌های تحقیقاتی می‌بایست دوسویه باشد که درصورت انجام عملیات کاشت در کنار تحقیق و ترویج، تولید در بالاترین سطح خواهد بود در پایان مراسم محققین با حضور در مزارع تحقیقاتی کلزا کشاورزان و کارشناسان را با اصول صحیح کشت کلزا و آخرین یافته‌های علمی و دستاورد‌های تحقیقاتی در زمینه کاشت، داشت و برداشت کلزا آشنا نمودند .

 

 

انتهای پیام/د

استفاده بهینه از نهاده‌های کشاورزی و همچنین ارتقاء دانش علمی و عملی کشاوران

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.