کارشناس مسائل بین الملل گفت: با گذشت ۶ ماه از طرح معامله قرن می توان از شکست آن اطمینان داشت.

با وجود تلاش های ترامپ٬ معامله قرن همچنان ابتر است به گزارش خبرنگار  سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، معامله قرن مهم‌ترین اقدامی است که رئیس جمهور آمریکا به نفع رژیم صهیونیستی در حال انجام آن است، کمک برای گسترش شهرک سازی ها و تصاحب بخش های بیشتری از فلسطین، موضوعی نیست که تنها به دونالد ترامپ محدود باشد، سال هاست که روسای جمهور آمریکا و دیپلمات‌های وزارت خارجه این کشور در تلاش هستند که تا با ابتکار عمل‌های مختلف، افتخار تاریخی حل این بحران عمیق را از آن خود کنند.
باوجود اینکه بخش های زیادی از سرزمین‌های فلسطینی نشین در جنگ ۶ روزه سال ۱۹۶۷ به تصرف رژیم صهیونیستی در آمد اما آنها همچنان دست از کشتار برای تصاحب بخش های بیشتر بر نمی دارند.
اقدامی که حالا ترامپ با به رسمیت شناختن بخش‌های اشغالی جولان و قدس شریف عملا آن را تایید کرد، او با به رسمیت شناختن جولان اشغالی توسط ترامپ واژه «معامله قرن»  هم بیش از گذشته در رسانه‌ها مطرح شد، سوال اینجاست که چرا واشنگتن و شخص ترامپ به دنبال اجرایی کردن این پرونده است؟

کارشناس مسائل بین الملل در گفت‌گو با خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، تصریح کرد: عطش فراوان اسرائیل برای اشغالگری فرو نمی‌نشیند چراکه به سرزمین‌هایی که تصرف کرده، قانع نیست و در نتیجه پیوسته  به خاک‌های مسلمانان در لبنان، جولان و سایر مناطق دست درازی می‌کند.

وی افزود:  سازش مسلمان‌ها و جامعه عرب با رژیم صهیونیستی بر میزان  اشغال گری  های آنها می افزاید و همین امر بر اهمیت توجه به روز قدس می افزاید.

کلهر ادامه داد: روز قدس هر سال باید با عظمت بیشتری برگزار شود چراکه لازم است ما همواره  به یاد داشته باشیم که مسئله فلسطین تنها مربوط به مردم فلسطین نیست٬ اشغالگری رژیم صهیونیستی به کل جهان مربوط می شود.

کارشناس مسائل بین الملل با بیان اینکه اسرائیل پیوسته به دنبال تهدید سرزمین‌های مسلمانان جهان است، خاطر نشان کرد: باید مقابله جدی در میان جامعه مسمانان اعم از عرب و غیر عرب شکل بگیرد تا با یک پارچگی و وحدت در مقابل این دشمن دیرین ایستادگی کنیم، بنابراین روز قدس بهترین دستاورد برای چنین مقابله‌ای خواهد بود.

وی با اشاره به طرح معامله قرن، توضیح داد: طی ۶ ماه گذشته از ارائه این طرح، می‌توانیم با قاطعیت بگوییم که محکوم به شکست است، در حقیقت این طرح به قدری به ضررملت فلسطین است که حتی جناح سازش کار در داخل فلسطین هم حاضر به پذیرش آن نیستند.

کلهر با بیان اینکه معامله قرن، طرحی کاملا یک طرفه، به سود رژیم اشغالگر و به ضرر ملت فلسطین است، خاطر نشان کرد: در حقیقت خوی اشغالگری رژیم صهیونیستی، حتی در این طرح به اصطلاح قرن هم لحاظ شده است، چراکه در این معامله سرزمین‌های بیشتری از مردم فلسطین تصرف خواهد شد، بنابراین این طرح اجزایی نشده، شکست خورده محسوب می‌شود.

کارشناس مسائل بین الملل با اشاره به وظیفه ایران در قبال فلسطین، گفت: مسلمانان جهان، جامعه عرب و مردم فلسطین به این واقعیت دست یافتند که ایران پیش قراول مبارزه با صهیونیست است، در حقیقت بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شعارمردم تهران آزادی فلسطین بوده است و هیچ گاه در مسئله فلسطین حاضر به معامله نشدیم.

وی ادامه داد: سران ارتجاعی عرب منطقه به راحتی از حقوق ملت فلسطین گذشتند و در سال گذشته شاهد این موضوع بودیم که حتی نسبت به مهم ترین، اصلی‌ترین و حقوق اولیه مردم فلسطین هم اظهار عقب نشینی کردند، در حالی که ایران در طی این ۴۰ سال گذشته هرگز این مسئله را نپذیرفت.

کلهر با اشاره به سکوت جامعه جهانی در مقابل مصادره خانه‌های اعراب و توسعه شهرک سازی اسرائیل، تاکید کرد: جامعه جهانی استیلای آمریکا را در حوزه‌های مختلف پذیرفته است، در حقیقت جامعه جهانی و سازمان‌های بین المللی به یک آلت دست برای واشنگتن تبدیل شدند همچنین این سازمان‌ها خودشان هم باور ندارند که در این زمینه قادر باشند، نقش مستقلی را ایفا کنند.

کارشناس مسائل بین الملل در ادامه تصریح کرد: جامعه جهانی و سازمان‌های بین المللی که تحت سیطره آمریکا هستند، بنابراین کاملا همسو با سیاست‌های واشنگتن عمل می‌کنند، در نتیجه با سکوت و عدم مقابله با آن ها، قصد حفظ کردن منافع خود را دارند.

وی افزود: ملت مسلمان جهان به ویژه فلسطین هیچ راهی به غیر از مقاومت و مقابله ندارند، چراکه در این سازمان‌های بین المللی و جامعه جهانی هیچ راه حلی را پیش پای آنها نگذاشته اند.

کلهر با بیان اینکه ملت فلسطین هرگاه مقاومت کردند، پیروز شدند، گفت: هرگاه فلسطینی ها عقب نشینی کرده، اراضی را تخلیه و مهاجرت کردند، رژیم اشغالگر قدس خاک آن‌ها را اشغال کرده است، در نتیجه جز مقاومت راه دیگری برای ملت فلسطین وجود ندارد.

وی ادامه داد:مقاومت فرمولی است که جمهوری اسلامی ارائه کرد، همچنین مقام معظم رهبری در سال‌های پیش مکررا یاد آور آن شد، که اگر ملت فلسطین به سرزمین خود برگردانده شوند، باید با برگزاری رای گیری یا رفراندوم مردم این سرزمین انتخاب کنند که خواستارچه نوع حکومتی هستند، ولی رژیم اشغالگر قدس و ایالات متحده آمریکا از نتیجه این موضوع با خبر هستند، در نتیجه این کار را انجام نمی‌دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار