مدیر جهادکشاورزی شهرستان خاتم گفت: برداشت زیره سبز از سطح ١۵٠ هکتار از مزارع شهرستان خاتم آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، مجتبی آغاز مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خاتم گفت: شهرستان خاتم به لحاظ استعداد‌های بالقوه از نظر کشاورزی، محل مناسبی برای کشت گیاهان دارویی کم آبخواه استراتژیک و ارزشمند از جمله زیره سبز به شمار می‌رود چراکه زیره سبز در مناطق گرمسیری دارای آب و هوای گرم و خشک به خوبی رشد می‌کند.

آغاز با اشاره به افزایش ۵٠ درصدی سطح زیر کشت زیره سبز در شهرستان افزود: در سال زراعی گذشته سطح زیر کشت زیره سبز ١٠٠ هکتار بود که امسال ۵٠ هکتار افزایش یافته و با عملکرد یک تن در هکتار از کشتزار‌های شهرستان درحال برداشت است.

وی گفت: دوره کاشت داشت و برداشت زیره سبز در شهرستان خاتم ١٢٠ روز است و کشاورزان می‌توانند با بستر سازی مناسب، آبیاری، کودهی و رسیدگی‌ها و مبارزه با آفت و علف‌های هرز به موقع درطول دوره رشد، محصول با کیفیت را برداشت و بیشترین رکورد برداشت این محصول را در مزرعه خود داشته باشند.

آغاز تصریح کرد: این گیاه در اواخر پاییز کشت و با ۶ تا ٧ مرحله آبیاری و رسیدگی‌های به موقع در خرداد ماه از کشتزار‌ها به صورت سنتی برداشت و محصول به صورت سنتی و یا نیمه مکانیزه بوجاری شده به بازار مصرف عرضه می‌شود.

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خاتم  با اشاره به ترویج و توسعه کشت گیاه دارویی و کم آبخواه زیره سبز گفت: در افق ١۴٠٠ سطح زیر کشت این محصول را به ۴٠٠ هکتار خواهیم رساند.

انتهای پیام/ص

برداشت زیره سبز در خاتم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار