رئیس‌جمهور آمریکا در سخنانی در جمع خبرنگاران به طرح موضوعات مختلف و ادعاهای تکراری خود درباره ایران پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس‌جمهور آمریکا در جمع خبرنگاران در محوطه کاخ سفید با بیان این ادعا که ایران به دنبال توافق با آمریکاست، گفت اگر ایران خواهان گفتگو باشد، او نیز برای این کار آماده است.

دونالد ترامپ که ابتدا درباره جنگ تجاری با چین صحبت می‌کرد، بحث را به سمت ایران برد و مدعی شد: به خاطر تعرفه‌های ما، چین در حال تبدیل شدن به کشوری ضعیف است؛ همانطورکه ایران هم به یک کشور ضعیف تبدیل شده است و [البته] ایران هم خواهان توافق است.

او همچنین در پاسخ به سوالی درباره روابط با روسیه گفت: من می‌خواهم با همه کنار بیایم، حتی می‌خواهم با ایران هم کنار بیایم، ایران می‌خواهد صحبت کند و اگر ایران می‌خواهد گفتگو کند، من حاضرم.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که مقام‌های ارشد دولت ترامپ همچنان به طرح اظهارات ضدایرانی و تلاش برای فضاسازی علیه ایران ادامه می‌دهند.

ترامپ همچنین در بخش دیگری از سخنانش از ناکامی بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در تشکیل کابینه اظهار تاسف کرد.

رئیس‌جمهور آمریکا گفت: آنچه در اسرائیل رخ می‌دهد تاسف آور است، بنیامین نتانیاهو فرد برجسته‌ای است و برگزاری مجدد انتخابات کار خوبی نیست.

او همچنین ادعا کرد: فکر نمی‌کنم برکنار شوم، زیرا جرمی وجود ندارد، بلکه توطئه‌ای در بین است.

ترامپ افزود: روسیه به من کمک نکرد، بلکه من به خودم کمک کردم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۸ ۰۹ خرداد ۱۳۹۸
توافق با آمریکا به ضد ملت هست اگر آمریکا پای بند توافق بود اون پاره نمیکرد پس توافق بی توافق
آخرین اخبار