عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: موضوع فلسطین باید همچنان موضوعی زنده و پیگیر در میان مسلمانان جهان باشد.

فلسطین در سال‌های اخیر قدرتمند شده است/ روز قدس برای نشان دادن زنده بودن جنبش قدس استحجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های‌گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  در مورد علت اهمیت روز قدس برای مسلمانان جهان، به تعبیر امام راحل که روز قدس روز اسلام، معتقد است و می‌گوید: اکنون بیش از ۷۰ سال است که سرزمین قدس در اشغال قرار دارد و این موضوع باید همچنان موضوعی زنده و پیگیر در میان مسلمانان جهان باشد چرا که اگر مورد غفلت قرار بگیرد به راحتی این قطعه از جهان اسلام توسط اشغالگران مصادره می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه موضوع فلسطین موضوع همیشگی است، تصریح کرد: اکنون متاسفانه بسیاری از دولت‌های جهان این موضوع را امری پایان یافته می‌دانند، اما نباید روز قدس را امری فراموش و تمام شده، تلقی کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه فلسطین در این سال‌ها قدرتمند شده است، تصریح کرد: ما فراموش نمی‌کنیم که روزگاری مردم فلسطین پس از اشغال در فشار بسیار بسیار بالایی قرار داشتند و قدرت دفاع از خود را نداشتند، اما امروز و پس از گذشت چند دهه خصوصا انقلاب اسلامی و اعلام روز قدس توسط امام راحل ملت فلسطین ایستادگی کرده است و ملت‌های مسلمان دیگر با راهپیمایی از آن‌ها حمایت می‌کنند.

مصباحی مقدم ادامه داد: امروز در اروپا و آمریکا هواداران بسیار زیادی برای آزادی قدس پدید آمده و با اینکه مردم مسلمان فلسطین در غزه همچنان تحت فشار هستند، اما با نشاط و سرزنده و پرتحرک و با مقاومتند و این مقاومت به زودی به آزادی قدس منتهی می‌شود.

وی تاکید کرد: شما می‌بینید در طی ماه‌های گذشته ملت مظلوم فلسطین هرهفته حرکتی به سمت مرز‌های سرزمین اشغالی و محل سکونت صهیونیست‌ها دارند تا زنده بودن و مقاومتشان را به منصه ظهور و بروز برسانند.

نماینده سابق مجلس با بیان اینکه اسرا، شهدا، و زخمی‌ها برای آرام نگرفتن و زنده بودن جنبش قدس است، گفت: فلسطینی‌ها هر روز اسیر، شهید و زخمی می‌دهند تا جنبش پرشوری که پدید آمده است، خاموش نشود و آرام نگیرد تا زمینه برای آزادی کامل قدس شریف فراهم گردد.

مصباحی مقدم خاطرنشان کرد: با وجود اینکه صهیونیست‌ها با حمایت آمریکا و انگلیس سرزمین قدس شریف را مورد تجاوز قرار دادند و اکنون به لحاظ شکلی به نحوی آن را مصادره کرده‌اند، اما مهم این است که نباید به چنین اقدامی تن داد و آن را پذیرفت بلکه باید دائماً این موضوع مطرح باشد که قدس سرزمینی است که توسط صهیونیست‌ها اشغال شده و می‌باید به اهالی اصلی آن که مردم فلسطین هستند، برگردد.

وی در پایان گفت: باید ملت تبعید شده‌ای که از فلسطین آواره و پراکنده شدند، به سرزمین خود برگردند و زندگی خود را در شرایط امن و امان و صلح وسلام بگذرانند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار