اتحادیه‌ها و سازمان‌های فرانسوی جامعه مدنی از دادستان پاریس خواستند به پیگرد‌های قضایی علیه خبرنگارانی که استفاده از سلاح فرانسوی را در جنگ یمن برملا کردند، پایان دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، اتحادیه‌ها و سازمان‌های فرانسوی جامعه مدنی روز چهارشنبه از رِمی اِتز، دادستان پاریس خواستند به پیگرد‌های قضایی علیه خبرنگارانی که استفاده از سلاح فرانسوی را در جنگ یمن برملا کردند پایان دهد.

روزنامه فرانسوی فیگارو نوشت اتحادیه‌های خبرنگاران و وکلا در نامه‌ای خطاب به دادستان پاریس از او خواستند به پیگرد‌های قضایی علیه خبرنگارانی که استفاده از سلاح فرانسوی را در جنگ یمن فاش کردند، پایان دهد.

در این نامه آمده است آزادی مطبوعات ایجاب می‌کند اخبار، بدون مداخله مسئولان دولتی منتشر شود. اقدام دستگاه اطلاعاتی فرانسه برای بازجویی از این هفت خبرنگار ناقض این اصل است.

به رغم فشار‌های سازمان‌های جامعه مدنی از چند سال گذشته، پاریس همچنان اعلام می‌کند استفاده از سلاح فرانسوی منحصرا جنبه دفاعی دارد.

شمار بسیاری از سازمان‌های جامعه مدنی از جمله عفو بین الملل و دیده بان حقوق بشر درباره عقبگرد آزادی مطبوعات در فرانسه هشدار داده اند.

انتهای پیام/

برچسب ها: یمن ، فرانسه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار