مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با بیان اینکه سوگواره تعزیه ده زیار با کیفیت تمام در دوره‌های قبل برگزار شده گفت:‌ای کاش در تمامی مناطق و شهر‌ها و روستا این چنین فعالیت‌هایی برگزار که به عنوان شناسنامه این مناطق معرفی می‌شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، جلسه برنامه ریزی نخستین سوگواره ملی تعزیه ده زیار با حضور بصیری معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان، علیزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان و تعدادی از مسئولان استانی در استانداری کرمان برگزار شد.

در این جلسه محمدرضا علیزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان  با اشاره به اینکه چندین سال است که سوگواره تعزیه ده زیار به صورت استانی برگزار می‌شود و امسال نخستین سالی است که سوگواره به صورت ملی برگزار می‌شود گفت: این مراسم یک رویداد بزرگ فرهنگی در حوزه هنر آیئنی و مذهبی در استان است و افرادی با دیدگاه فرهنگی تلاش کردند تا برگزاری این مراسم به معرفی روستای ده زیار بیانجامد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با بیان اینکه سوگواره تعزیه ده زیار با کیفیت تمام در دوره‌های قبل برگزار شده است و یک حرکت فرهنگی بسیار خوب است افزود:‌ای کاش در تمامی مناطق و شهر‌ها و روستا این چنین فعالیت‌هایی برگزار می‌شد که به عنوان شناسنامه این مناطق معرفی می‌شد.

وی با اشاره به اینکه با برگزاری سوگواره تعزیه در ده زیار این روستا در بعد فرهنگی به نام تعزیه شناخته شده و به دیگر مناطق کشور معرفی شده است اظهار کرد: در سال‌های گذشته تمام کار برعهده خود مسئولان گروه بوده و ما تنها در کنار آن‌ها حضور داشتیم و خوشحالیم که امسال شورای سیاستگذاری برگزاری سوگواره در سطح استان تشکیل شده و آماده همکاری هستیم.

علیزاده با بیان اینکه برگزاری سوگواره در سطح ملی نیازمند بستر‌هایی است که اگر خوب برگزار شود در معرفی استان موفق بودیم و عملکرد نامناسب تبعات زیادی دارد گفت: روستای ده زیار در برگزاری سوگواره تعزیه در سال‌های گذشته موفق بوده و امکان ملی برگزار کردن این سوگواره وجود دارد.

در این جلسه محمدصادق بصیری سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری کرمان با اشاره به اینکه برگزاری یک رویداد فرهنگی مذهبی در سطح ملی اقدام بسیار خوبی برای معرفی استان در حوزه مذهبی و هنری است اظهار داشت: از برگزاری سوگواره تعزیه ده زیار در سطح ملی استقبال می‌کنیم، اما با توجه به محدودیت زمان باید تمام جوانب آن را بررسی کرد.

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری کرمان با بیان اینکه تمام ما به نوعی در برگزاری این مراسم مسئول هستیم بر تامین امنیت مراسم توسط دستگاه‌های امنیتی استان، نیروی انتظامی، فرمانداری کرمان و بخشداری چترود تاکید کرد.

محسن نوری بخشدار چترود نیز در این جلسه با اشاره به اینکه سوگواره تعزیه ده زیار خودجوش و مردمی بوده و همه ساله با مدیریت هیئت تعزیه خوانی حضرت ابوالفضل (ع) روستای ده زیار برگزار می‌شود افزود: این مراسم هر ساله برگزار شده و فراتر از امکانات بخش و با شکوه خاصی برگزار می‌شود که جای تقدیر دارد.

بخشدار چترود با بیان اینکه سوگواره تعزیه ده زیار هر ساله در شورای فرهنگ عمومی بخش مصوب و در سطح بخش و با کمک مسئولان استان برگزار شده است تصریح کرد: تاکنون در مدت برگزاری سوگواره هیچ مشکل امنیتی ایجاد نشده و سوگواره در آرامش کامل و با حضور گسترده مردم برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه این سوگواره امسال به صورت ملی برگزار می‌شود گفت: بخش چترود آمادگی کامل برای برگزاری این سوگواره ملی و میزبانی از گروه‌های تعزیه کشوری و استانی را دارد.
انتهای پیام/ی

برگزاری سوگواره ملی تعزیه در کرمان

برچسب ها: تئاتر ، وزارت ارشاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار