روز گذشته و ساعاتی مانده به شروع بازی حساس پرسپولیس مقابل سپاهان خبر مذاکره برانکو با زنوزی مثل بمب صدا کرد! خبر کوتاه، ولی عجیب بود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  دوشنبه‌شب در شهرک غرب و در دفتر زنوزی جلسه مخفیانه برانکو با مالک تراکتور برگزار شد. این نشست چند ساعته پیرامون شرایط چگونگی حضور سرمربی موفق پرسپولیس در تراکتور شکل گرفت. شنیده می‌شود در این دورهمی زنوزی به برانکو یک پیشنهاد چشمگیر مالی داده، پیشنهادی که هیچ مربی‌ای شاید در خاورمیانه نتواند به آن نه بگوید. ظاهرا برانکو که از وضعیت مالی پرسپولیس راضی نیست و هنوز نتوانسته مطالبات فصل قبلش را بگیرد، از این پیشنهاد استقبال کرده و به زنوزی می‌گوید در جلسه بعدی گفت‌وگوی مجددی صورت بگیرد تا توافق نهایی انجام شود. البته او از زنوزی می‌خواهد با توجه به بازی حساس پرسپولیس مقابل سپاهان این دیدار سکرت بماند. هرچند این خبر خیلی زود توسط اطرافیان زنوزی به بیرون درز پیدا کرد و باعث ناراحتی برانکو شد.

ماجرای مذاکره پنهانی زنوزی با سرمربی پرسپولیس / پول بدهند، برانکو ماندنی است!


بیشتربخوانید : قلعه نویی: کسی جرأت حرف زدن درباره اتفاقات مهندسی شده را ندارد


طلبی که می‌تواند باعث فسخ قرارداد شود

پرسپولیسی‌ها با برانکو برای فصل آینده هم قرارداد امضا کرده‌اند و شاید به همین خاطر خیال‌شان تا حدودی راحت است، اما یک بند در قرارداد سرمربی کروات می‌تواند این قرارداد را بی‌اعتبار کند. در قرارداد برانکو با پرسپولیس قید شده باشگاه اگر بدهی او را پرداخت نکند، برانکو هم می‌تواند قراردادش را یک‌طرفه فسخ کند. طلب برانکو از پرسپولیس بیش از ۲۰۰ هزار دلار است و مدیریت باشگاه با وجود تلاش‌هایی که داشته تا این لحظه از پرداخت آن عاجز مانده است.

عرب و تکرار حرف‌های قبلی

عرب، مدیرعامل پرسپولیس پس از درز این خبر آن هم در آستانه بازی با سپاهان تا حدودی حرف‌های همیشگی‌اش را تکرار کرد و گفت: «برانکو با ما قرارداد دارد. ما حتی در نامه‌ای به او پیشنهاد قرارداد طولانی‌مدت دادیم و منتظر پاسخش هستیم.» البته ایرج عرب بهتر از هرکسی می‌داند برانکو اگر پولش را به‌موقع نگیرد، خیلی راحت می‌تواند از این باشگاه جدا شود. او در این سال‌ها بار‌ها با تاخیر در دریافت مطالباتش مواجه بوده و شاید تصمیم بگیرد جایی برود که این دغدغه را نداشته باشد.

مدیرعامل تراکتورسازی: سرمربی ما قطعا خارجی است!

برای پیگیری موضوع سراغ مدیران تراکتورسازی رفتیم. عباس الیاسی ترجیح داد پاسخگو نباشد. مدیرعامل جدید، اما به سوالات «فرهیختگان» پاسخ داد و گفت: «ما یکشنبه می‌خواهیم یک کنفرانس مطبوعاتی برگزار و درباره مربی آینده تراکتور صحبت کنیم، اما به‌طور کلی باید بگویم پرسپولیس درگیر جام حذفی است و ما درمجموعه تراکتور نمی‌خواهیم آرامش رقیب‌مان را در این مسابقات برهم بزنیم! صبر می‌کنیم تکلیف این تیم در جام‌حذفی مشخص شود.»

صادقیان که تلویحا قرارگرفتن برانکو در لیست گزینه‌های تراکتورسازی را تایید کرد، درباره دیگر گزینه‌های احتمالی تراکتور گفت: «۱۰، ۱۲ گزینه داشتیم که در جمع‌بندی نهایی به چهار گزینه خارجی رسیدیم. ان‌شاءالله تا عید فطر سرمربی خارجی تراکتورسازی را معرفی می‌کنیم.»

اظهارات مدیرعامل تراکتورسازی نشان می‌دهد بحث حضور مربیان داخلی مثل قطبی و قلعه‌نویی در تبریز منتفی است و باید شاهد یک گزینه خارجی باشیم که شاید نام آشنا هم باشد!

واکنش برانکو چه بود؟

نزدیکان برانکو خبر دادند که او از افشای مذاکراتش با زنوزی قبل از بازی با سپاهان به‌شدت عصبانی شده و همین شاید باعث شود کار به مذاکرات تکمیلی نکشد. شنیده می‌شود او قبل از بازی با سپاهان هم به بازیکنان پرسپولیس گفته فصل بعد هم می‌ماند و باید تمرکزشان را به بازی مقابل سپاهان معطوف کنند. برخی رسانه‌ها نیز خبر دادند که برانکو پیشنهاد زنوزی را رد کرده، اما به این معنی نیست که حتما در پرسپولیس بماند. او که تاکنون بار‌ها از احتمال رفتن حرف‌زده حالا پیام واضحی برای مدیران باشگاه ارسال کرده؛ دیگر نمی‌خواهد برای گرفتن مطالباتش بیش از حد متعارف صبر کند.

طلبش را بدهند، می‌ماند

برانکو در پرسپولیس عالی کار کرده و این بر هیچ‌کس پوشیده نیست. او پرسپولیس و هوادارانش را دوست دارد، اما شرایط حرفه‌ای ایجاب می‌کند به فکر آینده و تضمین مالی آینده خودش و خانواده‌اش هم باشد. اما راه‌حل چیست؟ مدیران پرسپولیس به‌جای آنکه هرروز وعده و وعید بدهند با پرداخت مطالبات این مربی می‌توانند از نظر قانونی مانع جدایی وی شوند. اتفاقی که با توجه به افشای مذاکرات برانکو با زنوزی بعید نیست که خیلی زود رخ دهد.

منبع: روزنامه فرهیختگان

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.