سال گذشته ۳۰۰۰ جلد قرآن کریم در سراسر خراسان رضوی وقف شد و این تعداد قرآن در اماکن مذهبی که نیازمند قرآن تازه و تمیز بودند، تقسیم شد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی مجری طرح‌  وقف کلام‌ الله مجید  بود و در این طرح  هر فردی می‌توانست هر چند جلد قرآنی را که تمایل دارد وقف کند و این قرآن‌ها به دست مردم می‌رسید.
 
خوشبختانه  این طرح  با موفقیت اجرا شد و مورد استقبال افراد زیادی قرار گرفت، چرا که در این طرح به وسیله خود واقف، وقف نامه‌ای در جهت اینکه واقف قصد دارد قرآن خود را در چه راهی وقف کند، تهیه می‌شود.

در ماه مبارک رمضان سال گذشته به دلیل آغاز این طرح، حدود ۱۲۰۰ جلد قرآن وقف شد، اما در ادامه سال با استقبال فراوانی مواجه شدیم و همین امر سبب شد تا این طرح متوقف نشود و تا جایی که در پایان سال این تعداد قرآن افزایش یافت و منجر به وقف ۳۰۰۰ جلدی قرآن کریم شد.

این طرح در نمایشگاه بین‌المللی قرآن امسال هم دنبال شد تا مردم را به این سمت سوق دهد چرا که در سال به ۲۰ هزار جلد قرآن کریم نیاز داریم تا این قرآن‌ها به سراسر استان تقسیم شوند و همچنین مجددا این تعداد قرآن به دلیل استهلاکاتی که در آن‌ها به وجود می‌آید، تعویض شوند.
 
انتهای پیام//ف.س

 

وقف ۳۰۰۰ جلد کلام الله مجید در خراسان رضوی

برچسب ها: قرآن ، سازمان اوقاف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار