جریان ورود ارز به کشور بهبود یافته استمعاون توسعه مدیریت و منابع وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: با بخشنامه جدید بانک مرکزی جریان ورود ارز به کشور بهبودیافته و منابع ارزی خوبی وارد کشور شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، علی عسگری معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به فشار‌های اقتصادی دشمن علیه نظام و کشور اظهار کرد: علی‌رغم فشار‌های دشمن، کشور مسائل اقتصادی خود را مدیریت می‌کند و بااقتدار کار را به‌پیش می‌برد و علائمی که از بیرون از مرز‌ها مشاهده می‌شود به اقتدار ما اذعان دارد.

وی افزود: با بخشنامه‌ای که بانک مرکزی ارائه داده، جریان ورود ارز به کشور بهتر شده و منابع ارزی خوبی به کشور واردشده و کالا‌های اساسی تأمین شده است.

 عسگری همچنین در پاسخ به سؤالی مبنی بر گستردگی بیش‌ازحد شعب بانکی در سطح کشور تصریح کرد: به لحاظ گستره بانک‌های دولتی و خصوصی در کشور، درزمانی زیاده‌روی شده، هرچند در برخی نقاط این افزایش شعب بانکی نیاز بود، اما اکنون به‌جای توسعه شعب باید به گسترش اعتبار دهی به آن‌ها بپردازیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر امور اقتصادی و دارایی در ادامه خاطرنشان کرد: نیاز است در شعب بانکی مدیریتی انجام شود تا منابع معطل نماند و اعتبارات به سمت فعالیت‌های اقتصادی بازگردد و امیدواریم بانک‌ها و بانک مرکزی این کار را انجام دهند.

وی همچنین از تأمین نیاز ارزی برای واردات کالا‌های اساسی نیز خبر داد و گفت: تأمین نیاز ارزی کالا‌های اساسی در کشور انجام‌شده و هیچ محدودیتی دراین‌باره نداریم، اما به علت تغییر قیمت کالا‌های اساسی در جهان نمی‌توان اکنون عدد خاصی برای اختصاص به این کار اعلام کرد و دولت اطمینان تأمین کالا‌های اساسی را به مردم می‌دهد.

منبع: فارس

انتهای پیام/ب

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.