سناتور دموکرات ایالت نیویورک اعلام کرد اظهارات «رابرت مولر» نشان داد که کنگره باید روند استیضاح رئیس‌جمهور را پیگیری کند.

سناتور جیلیبرند: حرف‌های مولر ثابت کرد کنگره باید پیگیر استیضاح ترامپ باشدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، «کرستن جیلیبرند» سناتور ایالت نیویورک در سنای آمریکا به جمع نامزد‌های دموکرات انتخابات ریاست جمهوری این کشور پیوست که از مجلس نمایندگان می‌خواهند تا روند استیضاح دونالد ترامپ را آغاز کند.

سناتور جیلیبرند اعلام کرد رابرت مولر، بازرس ویژه وزارت دادگستری روشن ساخت که کنگره باید جلسات استماعی را در خصوص رفتار رئیس جمهور برگزار کند.  سناتور ایالت نیویورک در بیانیه‌ای اعلام کرد کاخ سفید بار‌ها و بار‌ها در توانایی کنگره برای در پیش گرفتن اقدامات حقیقت یاب اساسی و اتخاذ تصمیمات آگاهانه مانع تراشی کرده است.

همچنین با توجه به این واقعیت که رابرت مولر به وضوح از کنگره انتظار دارد تا با استفاده از اختیارات قانونی اقداماتی را در پیش بگیرد که برای او ممکن نیست، اکنون زمانی است که جمهوری خواهان و دموکرات‌ها باید جلسات استماع استیضاح ترامپ را آغاز کنند و پیگیر حقایق باشند.

اظهارات جیبلیرند پس از آن بیان شد که شب گذشته مولر در کنفرانسی خبری در وزارت دادگستری اعلام کرد تا زمانی که دونالد ترامپ در منصب ریاست جمهوری است نمی‌توانیم وی را متهم به ارتکاب جرم کنیم. اگر اطمینان حاصل می‌کردیم که رئیس‌جمهور مرتکب جرم نشده است آن را اعلام می‌کردیم. سناتور جیلیبرند از جمله دموکرات‌هایی بود که پیشتر اعلام کرد کنگره باید تحقیقات بیشتری را پیش از تصمیم گیری در خصوص استیضاح رئیس جمهور صورت دهد. اما اظهارات مولر در کنفرانس خبری شب گذشته نظر این نماینده دموکرات را در خصوص استیضاح رئیس جمهور تغییر داد.

سناتور ایالت نیویورک گفت: ما نمی‌توانیم به این رئیس جمهور اجازه دهیم از اقدامات اساسی تدوین شده براساس قانون اساسی سرپیچی کند.

از زمان انتشار گزارش نهایی رابرت مولر موضوع استیضاح ترامپ از سوی برخی دموکرات‌ها مطرح شده است. تعداد نمایندگان دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا که خواستار استیضاح ترامپ شده‌اند به ۳۴ نفر افزایش یافته است. این تعداد نماینده خواستار استیضاح رئیس‌جمهور آمریکا بر اساس سندی که برای کمیته قضایی مجلس نمایندگان این کشور ارسال شده، مشخص شده است. درخواست‌ها برای استیضاح ترامپ فقط محدود به دموکرات‌ها نیست و روز شنبه جاستین آماش به عنوان اولین عضو جمهوری‌خواه کنگره آمریکا از استیضاح رئیس‌جمهور این کشور حمایت کرد.

گفتنی است روز گذشته بازپرس ویژه پرونده (ادعایی) مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا از سمت خود در وزارت دادگستری استعفا کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار