مدیرپیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در طرح بسیج ملی کنترل فشار خون تاکنون حدود ۱۰۴هزار و ۶۸۰نفر از افراد بالای ۳۰ سال در مناطق زیر پوشش این دانشگاه غربالگری شدند.

غربالگری بیش از ۱۰۴ هزار نفر در طرح بسیج ملی کنترل فشار خونبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  دکتر محمد جعفر صادقی مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه  علوم پزشکی مشهد گفت: این افراد برای کنترل فشار خون خود به مراکز و پایگاه‌های خدمات جامع سلامت و خانه‌های بهداشت مراجعه کرده‌اند.

وی تصریح کرد: طرح بسیج ملی کنترل فشار خون که از ۲۷ اردیبهشت ماه امسال آغاز شده است تا ۱۵ تیر ماه ادامه دارد.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه  علوم پزشکی مشهد گفت: در اجرای این طرح قرار است یک میلیون و ۲۵۰ هزار فرد بالای ۳۰ سال در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد که بسیاری از مناطق استان خراسان رضوی را در برمی گیرد، نسبت به بیماری بیش فشاری خون غربالگری شوند.

دکتر صادقی افزود: در این طرح افرادی که حداکثر و حداقل فشار خون آن‌ها به ترتیب از ۱۴۰ و ۹۰ میلیمتر جیوه بیشتر باشد تحت کنترل، مراقبت و بررسی قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: در فاز اول طرح بسیج ملی کنترل فشار خون که از ۲۷ اردیبهشت آغاز گردیده و تا ۱۷ خرداد ادامه دارد به صورت اطلاع رسانی و آموزش اجرا خواهد شد به طوری که از مردم دعوت می‌شود برای کنترل رایگان فشار خون خود به مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه‌های سلامت و خانه‌های بهداشت یا به سامانه خود اظهاری www.salamat.gov.ir مراجعه کنند.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه گفت: بخش اصلی این طرح از ۱۷خرداد تا ۱۵ تیر ماه اجرا می‌شود، به طوری که علاوه بر مراکز خدمات جامع سلامت و پایگاه‌های سلامت، پایگاه‌هایی برای کنترل فشار خون مراجعان در اماکن پرتردد، بوستان‌ها، ادارات، ورودی حرم مطهر رضوی، داروخانه‌ها  مستقر می‌شوند.
 
انتهای پیام// ز.م
 

طرح غربالگری فشار خون در مراکز خدمات جامع سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.