گوشی‌های هوشمند در ماه‌های آغازین سال ۲۰۱۹ میلادی با کاهش در فروش مواجه بودند و مورد استقبال مناسب از سوی کاربران قرار نگرفتند.

کاهش فروش گوشی‌های هوشمند در آغاز سال ۲۰۱۹به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، میزان کل فروش تلفن‌های همراه هوشمند در جهان در سه ماه ابتدایی سال ۲۰۱۹ میلادی با کاهش ۲.۷ درصدی مواجه بوده است. اپل با وجود سرمایه گذاری گسترده و تلاش فراوان برای کسب سهم بیشتر از بازار تلفن‌های همراه هوشمند کمتر از ۱۰ میلیون دستگاه گوشی آیفون در کشور‌های مختلف دنیا به فروش رساند.


بیشتر بخوانید: سامسونگ به زودی رکورد رزولوشن دوربین را می‌شکند


در میان این کاهش کلی فروش گوشی‌های هوشمند در جهان، سامسونگ در زمینه بازاریابی و جلب نظر مشتریان بهتر از بقیه شرکت‌های بزرگ فناوری عمل کرده و توانسته است جایگاه نخست در میزان فروش محصولات هوشمند را کسب کند. البته سامسونگ در حالی در رتبه اول قرار دارد که نسبت به زمان مشابه در سال گذشته میلادی با کاهشی ۱۰ درصدی در فروش رو به رو گردیده است.

اما آنچه در آمار منتشر شده از فروش کلی گوشی‌های هوشمند بیش از همه توجه کخاطابان را به خود جلب کرده است، موفقیت]وآوی در مقابل غول فناوری آمریکایی اپل است. هوآوی در سه ماه اول سال ۲۰۱۹ تعداد بسیار بیشتری از گوشی‌های هوشمند خود را در اختیار کاربران قرار داده است. اهمیت این موضوع زمانی بیشتر آشکار می‌شود که شرکت اپل با وجود محبوبیت ظاهری آیفون‌های خود در جهان و سابقه فعالیت بیشتر در زمینه دستگاه‌های هوشمند از رقیب چینی خود باز می‌ماند. هوآوی در سال ۲۰۱۸ میلادی با افزایش ۴۴ درصدی در میزان فروش، رشدی بی‌سابقه را به نام خود ثبت کرد.

برخی از کارشناسان فناوری معتقدند سیاست‌مداران آمریکایی با مشاهده چنین موفقیت‌هایی از سوی هوآوی و استقبال گسترده کاربران از دستگاه‌های تولیدی این شرکت چینی، احساس خطر کرده و قوانین جدیدی که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا علیه هوآوی به تصویب رسانده است، برای مقابله با افزایش نفوذ هوآوی در کاربران بوده است.

کاهش محسوس فروش گوشی‌های هوشمند در آغاز سال ۲۰۱۹

هرچند پس از لغو قرارداد‌های تجاری شرکت‌های بزرگ آمریکایی با هوآوی، این شرکت دچار لغزش‌هایی شده و با کاهش در فروش مواجه گردیده است، ولی در آمار کلی فروش همچنان بالاتر از اپل قرار دارد. گفتنی است؛ پس از سامسونگ، هوآوی و اپل در جایگاه اول، دوم و سوم، شرکت‌های Oppo و Vivo در رتبه چهارم و پنجم پرفروش‌ترین شرکت‌های تولیدکننده گوشی‌های هوشمند در جهان قرار دارند.

انتهای پیام/

تلفن‌های همراه سامسونگ در صدر پرفروش‌ترین گوشی‌های هوشمند جهان

برچسب ها: خواندنی ، بهترین ها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۹ ۱۱ خرداد ۱۳۹۸
درود بر سامسونگ همیشه قهرمان
آخرین اخبار