رشد ۴۰۰ درصدی پرورش کرم ابریشم در شهرستان نیشابور

به دلیل هزینه پایین، قیمت مناسب و شرایط خوب آب و هوایی، پرورش کرم ابریشم در شهرستان نیشابور رشد ۴۰۰ درصدی داشته است.

رشد ۴۰۰ درصدی پرورش کرم ابریشم در شهرستان نیشابوربه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد علی فرهمند معاون رئیس سازمان و مدیر جهادکشاورزی نیشابور گفت: دوره نوغانداری ۴۵ روز است که با توجه به شرایط اقلیمی مناسب و متعدد در شهرستان امکان پرورش آن مهیاست.

وی افزود: در سال جاری زراعی اداره تولیدات دامی جهادکشاورزی شهرستان با همکاری اداره توسعه نوغانداری مدیریت طیور سازمان جهادکشاورزی خراسان رضوی و شبکه دامپزشکی نیشابور تعداد ۶ مورد کارگاه و کلاس آموزشی با مشارکت کمیته امداد امام خمینی (ره)، کانون بسیج مهندسین کشاورزی، جهاد دانشگاهی و اداره بهزیستی نیشابور و با حضور ۳۵۰ نفر از علاقه‌مندان به این حرفه در شهرستان برگزار شده است.

مدیر جهادکشاورزی نیشابور بیان کرد: با ضدعفونی رایگان جایگاه‌های پرورش نوغان و انتقال و توزیع ۱۳۰ جعبه تخم و لارو نوغان بین متقاضیان کار نوغانداری آغاز که پیش بینی می‌شود میزان ۵۰۰۰ کیلوگرم پیله ابریشم در شهرستان تولید می شود.

فرهمندراد با ابراز اینکه هزینه بسیار پایین این شغل و قیمت مناسب پیله کرم ابریشم و شرایط مناسب آب و هوایی سبب افزایش رشد ۴۰۰ درصدی این حرفه در شهرستان نیشابور شده، افزود: از هر جعبه نوغان ۴۰ تا ۵۰ کیلوگرم پیله‌تر ابریشم تولید می‌شود که حدود ۳۰ میلیون ریال درآمد زایی در مدت ۴۵ روز را دارد.
 
وی ادامه داد: محصول ابریشم در صنایع قالی بافی، نساجی، پزشکی و نظامی کاربرد داشته و همچنین تولید ارزآوری مناسبی نیز بهمراه دارد.
 
انتهای پیام//س. ح

 

رشد پرورش کرم ابریشم در نیشابور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.