سازمان جهانی بهداشت در گزارشی اعلام کرد شمار آوارگان و مهاجران در دنیا طی ۱۰ سال به ۲۵۸ میلیون نفر افزایش یافته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی ایتالیایی زبان رای نیوز، سازمان جهانی بهداشت در گزارشی اعلام کرد شمار آوارگان و مهاجران در دنیا طی ۱۰ سال به ۲۵۸ میلیون نفر افزایش یافته است و شمار قابل توجهی از آن‌ها از بسیاری از حقوق اولیه خود محروم هستند.

سازمان جهانی بهداشت در جدیدترین گزارش خود و با تایید طرحی ۵ ساله در خصوص تضمین سلامت آوارگان با هدف تضمین بهداشت جهانی اعلام کرد، در فاصله سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۷ میلادی، شمار مهاجران با افزایش ۸۵ میلیونی از ۱۷۳ میلیون نفر به ۲۵۸ میلیون نفر افزایش یافته است. در حال حاضر، ۶۸ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر به اجبار از سرزمین مادری خود، دور شده اند که رقمی بی‌سابقه در سطح جهان به حساب می‌آید. از این تعداد ۲۵ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر در شرایط پناهندگی بسر می‌برند و ۱۰ میلیون نفر نیز از ملیت خاصی برخوردار نیستند و از برخی از حقوق، از جمله حق برخورداری از کمک‌های بهداشتی و درمانی، آموزشی و رفت و آمد‌های آزادانه محروم هستند.

سازمان جهانی بهداشت در ادامه گزارش خود نوشته است، در دنیا، شمار مهاجران و آوارگان در حال افزایش دائمی است، بنابراین باید در خصوص تضمین برخورداری آن‌ها از کمک‌های بهداشتی و درمانی تلاش کرد. این کمک‌ها باید جهانی و در "بهترین شرایط ممکن" باشد.

بر همین اساس، سازمان جهانی بهداشت طرحی ۵ ساله را تدوین کرده است که این طرح مورد پذیرش همه اعضای این سازمان است و بر تضمین کمک‌های بهداشتی و درمانی جهانی به مهاجران و آوارگان تاکید دارد. در این طرح، اقدامات کوتاه و بلندمدت در خصوص اولویت دادن به وضع سلامت مهاجران و آوارگان پیش بینی شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار