مدیرکل جدید امور خدمات شهری شهرداری تهران به تشریح اقدامات این نهاد برای جلوگیری از وقوع سیل اخیر در پایتخت پرداخت.

تمهیدات شهرداری تهران برای جلوگیری از وقوع سیلبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اصغر عطایی مدیرکل جدید امور خدمات شهری شهرداری تهران در مراسم تودیع و معارفه معاون فرمانداری تهران که امروز (چهارشنبه هشتم خرداد ماه) برگزار شد، اظهار کرد: در اوایل سال جاری ۱۳ روز بارش به اندازه ۲ برابر بارش‌های سال آبی را در شهر تهران شاهد بودیم.

وی افزود: ارتفاع شهر تهران از شمال به جنوب حدود ۲۷۰۰ کیلومتر است که در زمان بارندگی به دلیل شیب ارتفاع ممکن بود سیلاب شدیدی راه بیفتد که با مدیریت صحیح و همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط توانستیم از وقوع این حوادث احتمالی جلوگیری کنیم.

مدیرکل جدید امور خدمات شهری شهرداری تهران گفت: ماموریت اصلی شهرداری تهران در زمان‌های پر بارش، مدیریت کانال‌ها و سیلاب‌هاست.

وی افزود: شهرداری‌های مناطق ۲۲ گانه تهران برای جلوگیری از وقوع سیلاب در این مدت آمادگی کامل داشتند و بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های اجرایی را به طور کامل انجام دادند.

مدیرکل جدید امور خدمات شهری شهرداری تهران بیان کرد: بازدید‌های مکرر در طول سال به منظور سلامت شبکه‌ها، بازسازی، پاکسازی آن‌ها و همچنین شناسایی ۲۰۰ نقطه حادثه خیز از جمله اقدامات شهرداری در این مدت بود.

وی افزود: از ۲۰۰ نقطه حادثه خیز ۶۰ نقطه در شهر تهران شناسایی شدند که ضمن رفع نواقص آن‌ها، لایروبی‌ شدند.

عطایی گفت: کنترل، نظارت و مرمت مناطق آسیب پذیر نیز از دیگر اقدامات مهم شهرداری تهران است.

وی ادامه داد: پایش مستمر نواحی مشکل ساز، رفع مشکلات فنی، هماهنگی بین بخشی واحد‌های ستادی، کنترل دقیق سایت‌های هواشناسی و تدوین سناریو عملیات از دیگر اقدامات خدمات شهرداری تهران است.


بیشتر بخوانید: حریم پایتخت باید توسط شهرداری‌های شهرستان‌ها حفظ شود/ توجه به حقوق روستاییان در زمان انتخابات جنبه تشویقی دارد


مدیرکل جدید امور خدمات شهری شهرداری تهران تصریح کرد: در طول یک سال اخیر ۲۰۰ منطقه حادثه خیز در تهران شناسایی شدند که مهم‌ترین آن‌ها زیرگذر شهید باقری بود که بخش عمده‌ای از آن در زمان سیل دچار مشکل شد.

وی بیان کرد: بارش‌های اخیر برای ما یک تلنگر است، چرا که تهران دارای هفت رودخانه و سه حوزه آبریز است و اگر این حوزه‌ها لایروبی نمی‌شدند، ما شاهد حوادثی همچون جنوب و شمال کشور بودیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار