ساختمان‌های نیشابور به درب ضد حریق و سیستم‌های آتش نشانی مجهز می‌شوند.

تجهیز ساختمان‌های نیشابور به درب ضدحریق

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  سیدمهدی حسینی مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری نیشابور گفت: با پیگیری‌های انجام شده از سوی حوزه معاونت پیشگیری و حفاظت از حریق سازمان، ساختمان‌هایی که از سال‌های گذشته برای پایانکار مراجعه می‌کنند حتما باید به درب جدا کننده ضدحریق در مسیر راه پله مجهز شوند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه بیشترین تلفات در زمان بروز آتش سوزی در ساختمان‌های بلند بر اثر انتقال حرارت و دود از مسیر راه پله، داکت‌های عمودی و چاله آسانسور به سمت طبقات بالا صورت می‌گیرد، برابر مقررات ملی ساختمان از سال گذشته سازندگان ساختمان‌های بلند ملزم به نصب درب ضد حریق در مسیر راه پله می‌شوند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری نیشابور گفت: علاوه بر این در سال‌های گذشته سیستم‌های اعلام و اطفای حریق نیز در تمامی ساختمان‌ها برابر مقررات ملی ساختمان اجرا شده است و کارشناسان سازمان نظارت کامل بر اجرای آن‌ها برابر نقشه و دستورالعمل ارائه شده از سوی سازمان، داشته اند.

حسینی افزود : پس از صدور پایانکار، حفظ و نگهداری این سیستم‌ها بر عهده ساکنین و مدیر ساختمان می‌باشد و ایشان باید با عقد قرارداد با یکی از شرکت‌های ایمنی نسبت به حفظ، نگهداری و آماده به کار بودن آن اقدام نمایند.

وی تصریح کرد: این سازمان آمادگی برگزاری دوره‌های آموزش ایمنی، آتش نشانی و آشنایی با سیستم‌های آتش نشانی ساختمان‌های بلند برای ساکنین این ساختمان‌ها و همچنین تست خشک و سایر تجهیزات آتش نشانی را با درخواست ایشان دارد.
 
انتهای پیام//ف.س
 

برگزاری دوره‌های آموزش ایمنی، آتش نشانی در نیشابور

برچسب ها: آتش نشانی ، شهرداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.