کارشناس فوتبال کشورمان گفت: حضور وحیدهاشمیان به عنوان دستیار ویلموتس در تیم ملی انتخاب خوبی بود.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، هومن افاضلی کارشناس فوتبال کشورمان گفت:کسی که سرمربی تیم ملی می‌شود باید بتواند وظیفه خود را قبول کند. حالا برخی آدم‌ها جاه طلب هستند و می‌خواهند سرمربی تیم ملی شوند، اما وحید هاشمیان گزینه خوبی به عنوان دستیار ویلموتس بود و سابقه بین المللی زیادی دارد و در عرصه‌های جهانی گوناگون حضور پیدا کرده است.

وی ادامه داد: هاشمیان به سرمربیگری علاقه داشت و تمرینات تیم‌های سابقش را می‌نوشت و خیلی خوب و پله پله این پروسه را طی کرد و حالا او را در قامت دستیار در تیم ملی فوتبال کشورمان می‌بینم.

افاصلی در مورد آینده کاری وحید هاشمیان بیان کرد: هاشمیان باید چند سالی کنار ویلموتس آموزش ببیند و اگر سال‌های بعد، سرمربی تیم ملی جدا شد باید دید چه شرایطی حاکم خواهد بود. اصولا مربیان به صورت پله پله یا در عرصه ملی یا باشگاهی کسب تجربه می‌کنند. وحید آدم منظمی است و باید صبوری کند و شاید در تیم ملی المپیک یا بزرگسالان پست بگیرد.

افاضلی در مورد انتخاب ویلموتس به‌ عنوان سرمربی تیم ملی ایران گفت: اینکه بخواهیم بگوییم ویلموتس گزینه خوب یا بدی است در حالت مقایسه‌ای سخت است. ممکن است با تمام ناکامی‌ها در تیم ملی ما موفق باشد. اگر من بودم ویلموتس را به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب نمی‌کردم.

او تصریح کرد: مسئولان توجه کنند رنکینگ فیفا ارزش چندانی ندارد و تنها به درد درآمدزایی می‌خورد. مثلا اگر رنکینگ ۱۰ هستیم می‌توانیم از تیمی در جایگاه ۴۰ با انجام بازی دوستانه، درآمدزایی کنیم. ویلموتس به عنوان مربی دستاورد جامی و مدالی نداشته است. چرا نباید سرمربی که افتخاراتی کسی کرده روی نیمکت ما بنشیند؟ به هر حال باید شرایط این اتفاق مهیا می‌شد.

وی افزود: ویلموتس به فاز هجومی نسبت به کی روش علاقه بیشتری نشان می‌دهد، اما این کافی نیست. ویلموتس باید نسبت به تیم ملی با توجه به شرایط جغرافیایی کشورمان شناخت لازم را به دست آورد و با ساختار‌های آن به صورت فرهنگی آشنا می‌شد. کی روش سابقه حضور در آسیا را داشت.

افاضلی بیان کرد: ویلموتس آسیب پذیر است و هر آن ممکن است در فوتبال ما دچار اشتباه و ایراد شود. ویلموتس در بازی اول باید به مصاف کره جنوبی برود و مطمئنا شکست مقابل این تیم هجمه و انتقادات را به سوی وی روانه می‌کند. از فاکتور‌های ویلموتس جوانی او است که به شجاعتش در هدایت تیم کمک می‌کند. امیدوارم در تیم ملی ایران موفق باشد.


بیشتر بخوانید:

زمان حضور دستیاران ویلموتس در ایران مشخص شد

وحید هاشمیان مربی تیم ملی فوتبال شد


انتهای پیام/

اظهارات افاضلی درباره تیم ملی فوتبال ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار