نظرسنجی‌های اخیر نشان می‌دهد فعالان اقتصادی و شرکتهای آلمانی، چینی‌ها را شُرکای اقتصادی قابل‌اعتمادتری نسبت به آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها می‌دانند.

شرکتهای آلمانی، چینی‌ها را قابل‌اعتمادتر از آمریکا و انگلیس می‌دانندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از چاینا دیلی، نظرسنجی‌های اخیر از شرکت‌های آلمانی نشان می‌دهند آلمانی‌ها در مقایسه با آمریکا و انگلیس، چین را شریک تجاری قابل‌اعتمادتری می‌دانند.

این نظرسنجی را بانک مشهور و چندملیتی کومرتس‌بانک آلمان انجام داده است. بنابر نتایج این نظرسنجی فعالان اقتصادی و شرکت‌های آلمانی بر این باورند که روابط تجاری با چین کمتر تحت تأثیر شرایط اقتصادی و سیاسی است.

بر اساس این نظرسنجی، بیش از دو سوم (۶۸ درصد) شرکت‌هایی آلمانی که در آمریکا حضور دارند و ۶۴ درصد از شرکت‌های صادرکننده به آمریکا منتقد سیاست‌های اقتصادی «حمایت‌گرایانه» دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا هستند و همیشه این نگرانی را دارند که سیاست‌های تجاری و خارجی واشنگتن تأثیری منفی بر روابط تجاری با آن داشته باشد.

شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی همچنین اعتقاد دارند که خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بر روابط تجاری با این کشور تأثیر دارد. بیش از ۸۲ درصد شرکت‌هایی که در انگلیس دفتر یا شعبه دارند و ۶۰ درصد از صادرکنندگان به انگلیس اعتقاد دارند که برکسیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) تأثیری منفی بر روابط تجاری خواهد داشت.

انتهای پیام/

برچسب ها: آلمان ، آمریکا ، انگلیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار