در هفته جهاد کشاورزی هفده طرح زیر بنائی کشاورزی ودامپروری با اشتغالزایی ۲۵ نفر در شهرستان کرمان به بهره برداری می‌رسد.

افتتاح ۱۷ طرح کشاورزی و دامپروری در شهرستان کرمانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مسعودی؛ مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمان گفت: به مناسبت هفته جهاد کشاورزی ۱۷ طرح کشاورزی، دامپروری با هزینه کرد بیش از ۱۱۷ میلیارد ریال که قریب ۵۰ میلیارد ریال آن از اعتبارات دولتی است، به بهره برداری می‌رسد.

وی افزود: این طرح‌ها شامل هفت طرح آبیاری تحت فشار، دو استخر ذخیره، یک طرح احداث کانال، یک طرح لوله گذاری کم فشار، یک واحد پرورش مرغ گوشتی، سه گلخانه، یک واحد پرورش قارچ و یک واحد پروار بندی گوساله است.

مسعودی اظهار کرد: پس از افتتاح این طرح‌ها ۸۵۴.۴ هکتار به باغات مجهز به سیستم‌های آبیاری نوین افزوده می‌شود و این طرح‌ها با هزینه کرد اعتباری قریب به ۶۵ میلیارد ریال که ۴۶ میلیارد ریال آن از اعتبارات دولتی است، اجرا شده است.

وی افزود: از دیگر طرح‌های آب و خاک دو باب استخر ذخیره با هزینه کرد اعتباری معادل ۶۴۰ میلیون ریال از اعتبارات دولتی، یک طرح کانال انتقال آب با هزینه کرد اعتبار دولتی ۶۰۰ میلیون ریال و یک طرح لوله گذاری کم فشار با هزینه کرد هزار و ۱۶۸ میلیون ریال است که در این هفته به بهره برداری می‌رسند.

وی اظهار داشت: همچنین در این هفته یک واحد پرورش مرغ گوشتی با ظرفیت ۲۰ هزار قطعه به بهره برداری می‌رسند که این طرح با هزینه کردمبلغی بیش از ۱۰ میلیارد ریال اجرا شده است که با افتتاح این طرح ۳ شغل ایجاد می‌شود.

مسعودی افزود: از دیگر طرح‌های دامپروری یک واحد پرواربندی گوساله ۵۰ راسی می‌باشد که با هزینه کرد ۴ هزارو ۵۰۰ میلیون ریال احداث شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمان ادامه داد: سه واحد گلخانه سبزی و صیفی در سطوح ۳۲۰۰، ۵۰۰ و ۲۳۰۰ هکتار با هزینه کرد قریب ۲۹ میلیارد ریال به بهره برداری می‌رسد که با افتتاح این سه گلخانه ۹ شغل ایجاد می‌شود و ۴۷۲ هزار شاخه گل، ۵۵ میلیون نشاء و ۲۴۰ تن صیفی جات به تولید این بخش در شهرستان کرمان افزوده می‌شود.

وی تصریح کرد: یک واحد پرورش قارچ دکمه‌ای با ظرفیت ۲۰۰ تن در سال و هزینه کرد ۷ میلیارد ریال نیز در این هفته افتتاح می‌شود که سبب ایجاد ده شغل می‌شود.

انتهای پیام/ح

بهره برداری از چندین طرح درهفته جهاد کشاورزی

برچسب ها: کشاورزی ، گلخانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.