سرپرست اداره کل هواشناسی استان اردبیل گفت: فعالیت سامانه بارشی در بیشتر مناطق استان اردبیل تداوم می‌یابد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، سیاوش محمدی، سرپرست اداره کل هواشناسی استان اردبیل گفت: بر اساس نقشه‌های هواشناسی، همچنان تا اواخر روز جمعه ۱۰ خرداد سامانه بارشی در منطقه فعال بوده و طی این مدت در مناطقی از استان (بویژه در مناطق جنوبی استان، نواحی منتهی به کوه سبلان) بارش رگباری گاهی توام با رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

وی تصریح کرد: بارش‌های رگباری غالباً در ساعات بعدازظهر تا اوایل شب انتظار می‌رود.

سرپرست اداره کل هواشناسی استان اردبیل افزود: عصر امروز تا قبل‌ازظهر فردا رگبار و رعدوبرق در مناطق جنوبی استان اردبیل از احتمال بیشتری برخوردار است.

محمدی بیان کرد: به دلیل ماندگاری پرفشار سطح زمین در منطقه و وزش باد‌های شمالی تا شرقی، طی سه روز آینده آسمان استان اردبیل نیمه ابری تا ابری خواهد بود و هوای خنک در مناطق مرکزی و جنوبی استان تداوم می‌یابد.

وی گفت: هرچند از امروز دمای هوا در مناطق شمالی استان اردبیل افزایش می‌یابد از اواخر وقت جمعه با خروج این سامانه از استان، دمای هوا روند افزایشی یافته و تا اواسط هفته آینده جوی پایدار با آسمانی غالباً صاف در سطح استان پیش‌بینی می‌شود.

سرپرست اداره کل هواشناسی استان اردبیل افزود: با فعالیت سامانه ناپایدار جوی در سطح استان اردبیل طی دیشب در بیشتر مناطق مرکزی و جنوبی استان رگبار و رعدوبرق رخ داد که بیشترین بارش باران از مشگین شهر به میزان ۳۱، ایستگاه ارباب کندی (مشگین شهر) ۱۵، جعفرلو (پارس آباد) ۱۰، قره خانبگلو (گرمی) ۹، انجیرلو (بیله سوار) ۷ میلیمتر به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/ع

بارش رگباری گاهی توام با رعدوبرق در اردبیل

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.