مدیر جهاد کشاورزی آمل از پایان نشاء کاری در شالیزار‌های آمل با رشد ۳۸ درصدی کشت مکانیزه خبر داد

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سید حسین اسلامی مدیر جهاد کشاورزی آمل گفت: کار عملیات نشاء برنج در ۳۷ هزار و ۶۷۸ هکتار از زمین‌های شالیزاری این شهرستان به پایان رسید.

وی افزود: بیش از ۸ هزار هکتار از زمین‌های شالیزاری این شهرستان امسال بصورت مکانیزه کشت شد که نشانگر رشد ۳۸ درصدی نسبت به سال زراعی قبل است.

وی در خصوص سطح زیر کشت ارقام برنج در این شهرستان گفت: سطح زیر کشت ارقام پر محصول این شهرستان در سال زراعی امسال ۷ هزار و ۸۰۰ هکتار که رشد ۶۰ درصدی نسبت به سال گذشته داشته است.

وی افزود: امسال ۷۲ هزار کیلوگرم بذور برنج گواهی شده از نوع رقم توزیعی طارم هاشمی، فجر و شیرودی بین شالیکاران این شهرستان توزیع شدوی افزود: ۷ هزار ۵۰۰ تن کود شیمیایی اوره، هزار ۸۵۰ تن کود فسفاته، هزارو ۲۰۰ تن کود پتاس و ۴۰۰ تن سولفات روی برای کشت برنج توزیع شد.

وی در باره بیمه برنج گفت:سال زراعی امسال ۵ هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های شالیزاری این شهرستان از سوی بهره برداران بیمه شد.

وی افزود:۲۹ هزار و ۵۲۸ هکتار از سطح کشت برنج این شهرستان بصورت سنتی و ۸ هزارو ۱۵۰ هکتار بصورت مکانیزه نشا شد.

مدیر جهاد کشاورزی آمل با اشاره به اینکه ۸ بانک نشاء فعال در این شهرستان وجود دارد، گفت: بهره برداران هزار و ۲۲۰ هکتار از تراکتور، ۱۴ هزار تیلر و برای تهیه و شخم و آماده سازی بستر بکار بردند.
 
انتهای پیام/س
 

عملیات نشاء برنج در بیش از ۳۷ هزار هکتار از زمین‌های شالیزاری آمل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.