دادستان عمومی و مرکز گلستان گفت: گزارش سازمان بازرسی در خصوص سیل گلستان تا پایان خرداد آماده می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، سیدرضا سید حسینی، ظهر چهارشنبه در نشست با جامعه دانشگاهی گلستان اظهار کرد: باید نواقص قانونی بررسی شده تا از تکرار برخی از تخلفات جلوگیری شود.

وی افزود: برخی از ادارات مانند اداره مالیات و شهرداری‌ها گلوگاه و عامل فساد هستند و باید فرایند‌ها و روش‌ها در این دستگاه‌ها اصلاح شود.

سیدحسینی با اشاره به اینکه برخی از اراضی از طریق ماده ۱۴۷ و ۱۴۸ سند گرفتند و استعلامی از منابع طبیعی گرفته نمی‌شود، گفت: یکی از معاونت‌های دادستانی مسئول رسیدگی به پرونده‌های منابع طبیعی است و باید برای همه زمین‌ها طبیعی سند تک برگی و نقشه کاداستر تهیه شود.

وی از اجرای این طرح در شهرک تالار، صیاد شیرزای و ناهارخوران خبر داد و بیان کرد: این کار باید سال‌ها قبل در گلستان و سایر استان‌های شمالی اجرا می‌شد.

جمع آوری مستندات سیل

سیدحسینی ضمن تأکید بر اینکه باید منشا‌های فساد را از بین برد، اضافه کرد: در زمان سیل تنها به جمع آوری مستندات و بازدید از مناطق سیل زده و نظارت بر امدادرسانی بسنده شد.

وی افزود: فعل‌هایی که باید در زمان قبل، هنگام و بعد از سیل توسط دستگاه‌های مختلف انجام می‌شد و از آن غفلت شده مورد رسیدگی قرار گرفت.

سیدحسینی با بیان اینکه آسیب شناسی سیل طبق گفته رئیس قوه مد نظر است، ادامه داد: در زمان بحران تنها به تذکر بسنده کردیم، اما در زمان سیل دوم که مشاهده شد با وجود پیش بینی‌ها برخی از دستگاه‌ها پای کار نیستند آن‌ها را احضار و تذکر دادیم و این امر هم موجب تسریع در روند خدمات رسانی شد.

وی تأکید کرد: اصل کار پرونده سیل بر عهده سازمان بازرسی گذاشته شده است و طبق گزارش آن‌ها کار قضایی انجام خواهد شد.

سیدحسینی گفت: هنوز سازمان بازرسی گزارش کاملی از بررسی‌های خود ارائه نداده، ولی بیان کرده تا پایان خرداد گزارش خود را ارائه می‌کند.

وی اظهار کرد: در کنار جمع آوری مستندات از نظرات نهاد‌های حمایتی و دانشگاه‌ها هم استفاده می‌کنیم و تحقیقات در حال انجام است.

سیدحسینی تصریح کرد: همچنین از مسئول نهاد‌های مربوط خواسته شده تا دفاعیات خود را ارائه کنند و منتظر نظر سازمان بازرسی هستیم تا یک قاضی را برای این بگماریم.

برخورد با کافه‌های پلاستیکی مسیر زیارت

دادستان عمومی و مرکز استان گلستان همچنین از برخورد با کافه‌های پلاستیکی مسیر زیارت خبرداد و گفت: مسائل بهداشتی در این غرفه‌ها رعایت نمی‌شد همچنین این به دلیل حاشیه کم جاده خطراتی زیادی را متوجه مردم کرده بود.

وی با بیان اینکه در دستشویی یکی از کافه‌ها گالن‌های آش رشته یافت شد، افزود: آن منطقه حریم رودخانه است و نمی‌توان در آنجا طرحی ایجاد کرد و باید برای آن نقطه جایگزینی مشخص کرد.

 

انتهای پیام/پ

 

برچسب ها: سیل ، دادگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.