یکی از مقامات حقوقی شرکت چینی هوآوی می‌گوید تحریم تولیدات این شرکت در آمریکا پیامدهای بسیار منفی بر شرکتها و مشاغل آمریکایی خواهد داشت.

تحریم هوآوی هزاران شغل در آمریکا را تحث تأثیر قرار می‌دهدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، «سانگ لیوپینگ» از مقامات حقوقی شرکت چینی هوآوی می‌گوید اقدام واشنگتن درباره منع شرکت‌های آمریکایی از استفاده از تجهیزات مخابراتی شرکت هوآوی تأثیر منفی مستقیم بر هزاران شرکت این کشور دارد.

سانگ لیوپینگ روز چهارشنبه در یک نشست خبری در این باره افزود: «دولت آمریکا با ممانعت شرکت‌های این کشور از دادوستد تجاری با هوآوی مستقیماً به ۱۲۰۰ شرکت آمریکایی ضربه می‌زند که ده‌ها هزار شغل در این کشور را تحت تأثیر منفی قرار می‌دهد».

تنش‌های تجاری میان آمریکا و چین به حدی رسیده است که مذاکرات تجاری اخیر دو کشور بی نتیجه ماند و هیئت تجاری چین چندی پیش ۲ ساعت پس از ورود به واشنگتن، پایتخت آمریکا را ترک کرد. رئیس جمهور آمریکا هم بار‌ها در حساب توییتر خود چین را تهدید کرده در صورتی که به یک توافق تجاری با واشنگتن دست نیابد، به شدت آسیب خواهد دید. وی حتی مدعی شد چین نباید این اقدام آمریکا را تلافی کند؛ زیرا به قدر کافی در سال‌های گذشته از آمریکا سود بدست آورده است.

 اخیرا شرکت هوآوی و ۷۰ شرکت وابسته به آن در فهرست سیاه وزارت بازرگانی آمریکا قرار گرفتند. وزارت بازرگانی آمریکا ادعا کرد مبنایی منطقی وجود دارد که نشان می‌دهد هوآوی درگیر فعالیت‌هایی شده که مغایر با امنیت ملی آمریکاست.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، چین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار