ممبینی گفت: بیش از ۹۰ درصد از مودیان مالیاتی در سال ۹۷ هیچ‌گونه افزایشی را نسبت به سال ۹۶ در حوزه مالیات تجربه نخواهند کرد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران؛ سعید ممبینی، رئیس اتاق اصناف ایران با  با اشاره به اقدامات اتاق اصناف ایران در حوزه مالیاتی مودیان صنفی گفت: براساس آخرین توافقاتی که در جلسه مشترک با رئیس سازمان امور مالیاتی کشوربه دست آمد، استفاده از ظرفیت‌ها و اختیارات تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم است. بر این اساس بیش از ۹۰ درصد از مودیان مالیاتی در سال ۹۷ هیچ‌گونه افزایشی را نسبت به سال ۹۶ در حوزه مالیات تجربه نخواهند کرد.


بیشتر بخوانید: اصناف کارنامه خوبی در مدیریت بازار داشتند/۱۳ هزار میلیارد تومان خسارت سیل به واحد‌های صنفی 


وی افزود: این به شرطی که است وفق تبصره مذکور مجموع فروش کالا و خدمات این مودیان حداکثر ۳۰ برابر معافیت ماده ۸۶ قانون مالیات‌های مستقیم (یعنی رقمی برابر با ۸.۲۸۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال) باشد. براین اساس حدود ۳ درصد از مودیان صنفی که مالیات محاسبه‌شده سال ۱۳۹۶ آن‌ها مبلغی بین ۵/۲ میلیون تومان تا ۵ میلیون تومان است، حداکثر ۵ درصد نسبت به سال ۹۶ افزایش مالیات را پرداخت خواهند کرد.

ممبینی به وضعیت گروه سوم مودیان صنفی اشاره کرده و گفت: چیزی در حدود ۲ درصد مودیان مالیاتی صنفی هم هستند که در سال ۱۳۹۶ مالیاتی بین ۵ تا ۱۰ میلیون تومان پرداخت کرده‌اند. این گروه هم حداکثر مشمول ۹ درصد افزایش مالیات در سال ۱۳۹۷ خواهند شد.

به گفته وی؛ جلساتی با هدف کاهش فشار بر روی واحد‌های صنفی در سطوح مختلف کارشناسی و مدیریتی میان اتاق اصناف ایران و سازمان امور مالیاتی برگزار شده است.

رئیس اتاق اصناف ایران، عدم افزایش نرخ مالیات بیش از ۹۰ درصد از مودیان مالیاتی صنفی را یکی از دستاورد‌های جلسات اتاق اصناف ایران و سازمان امور مالیاتی دانست.

انتهای پیام/

گروه سوم مودیان صنفی مشمول ۹ درصد افزایش مالیات در سال ۹۷ می‌شوند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار