کارخانه: باید سنت شکنی کنیم و قدم اول را در لیگ ملت‌های والیبال محکم برداریم

مربی سابق تیم‌های ملی والیبال ایران گفت: در تورنمنت‌های بین المللی گذشته شروع خوبی نداشتیم و این باعث افت در تیم ما شده بود، اما این بار در لیگ ملت‌ها باید از همان اول محکم قدم برداریم.

مصطفی کارخانه کارشناس و مربی سابق تیم‌های ملی والیبال ایران در گفتگو با خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار داشت: اولین بازی در لیگ ملت‌ها برای تیم ما اهمیت زیادی دارد، باید بازیکنان ما اولین قدم را محکم بردارند. در گذشته شروع خوبی در تورنمنت‌های مختلف بین المللی نداشته ایم و این موضوع باعث شده بود که شاهد افت و خیز ملی پوشان باشیم. نفرات اصلی ما باتجربه و خوب هستند در صورتی که تیم‌های دیگر دچار تغییر و تحولات زیادی شده اند، چون برای آن‌ها لیگ ملت‌ها اهمیت چندانی ندارد و آن تیم‌ها از این مسابقات برای استفاده از بازیکنان جوان و چشم انداز آینده تیمشان بهره می‌گیرند.

کارخانه: باید سنت شکنی کنیم و قدم اول را محکم برداریم

او تصریح کرد: لیگ ملت‌ها فرصت خوبی برای ما است که از بازیکنان آماده والیبال کشورمان استفاده کنیم، چون تیم ما به اندازه کافی تجربه کسب کرده و هزینه‌های لازم هم در این زمینه انجام شده است. پس زمان آن رسیده تا نتیجه گیری‌های دلخواه را از تیم ملی داشته باشیم.

برد مقابل ایتالیا انگیزه ما را زیاد می‌کند

کارخانه افزود: پیروزی مقابل تیم ایتالیا انگیزه بازیکنان ما را دوچندان می‌کند، اگر در این دیدار متزلزل شویم بازی‌های بعدی مقابل چین و آلمان برای ما نگران کننده است. ما در حال حاضر از شرایط خوب ۲ هفته میزبانی هم برخورداریم و بازیکنان اصلی ما در سال گذشته با بازی در لیگ‌های معتبری مانند ایتالیا و ترکیه تجربیات گران بهایی را به دست آوردند. کادر فنی هم باید از تمام قابلیت‌ها و ظرفیت‌های تیم بهر ببرد.

ملی پوشان ما ۱۰ سال است که با هم بازی می‌کنند

مربی سابق تیم‌های ملی در ادامه گفت: ۱۰ سال است که ملی پوشان ما در کنار یکدیگر در تیم ملی بازی می‌کنند. بازیکنان ما در اردو‌های اخیر هم خیلی خوب تمرین کردند و روی تعصبی که دارند خودشان را سرباز این وطن می‌دانند. یک فرصت مناسب هم برای حامی های مالی خارجی است که در لیگ ملت‌ها بازی بازیکنان تیم‌های مختلف را برای جذب در باشگاهشان از نزدیک می‌بینند. به هر حال این مسائل هم روی بازی ملی پوشان ما تاثیر می‌گذارند، زیرا خیلی از آن‌ها قصد دارند لیگ آینده را در یک کشور دیگر تجربه کنند.

نتیجه گیری در بیرون از خانه برای ما اهمیت زیادی دارد

کارخانه تصریح کرد: ۲ هفته امتیاز میزبانی با حضور تماشاگران خانگی تاثیر بسزایی دارد، اما موضوع مهم اینجا است که در بیرون از خانه نتیجه دلخواه را کسب کنیم. اگر به بازی‌های خارج از خانه توجه نکنیم همه چیز را خراب کرده ایم. پس کادر فنی باید با توجه به بهره هوشی بازیکنانمان تیم را به درستی به سمت جلو هدایت کند.


بیشتر بخوانید:

عبادی پور: ثابت می‌کنیم بهترین تیم آسیا هستیم /مسابقات سختی در چین خواهیم داشت

فیاضی: با نهایت توان بهترین نتیجه را خواهیم گرفت


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار