نماینده برجسته دموکرات از مواضع رئیس‌جمهور آمریکا در جانبداری از اظهارات کره شمالی علیه جو بایدن انتقاد کرد.

نماینده برجسته دموکرات: ترامپ رهبر جعلی دنیای آزاد استبه گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، حکیم جفریس، نماینده نیویورک در مجلس نمایندگان آمریکا روز گذشته از دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور به سبب حمایت از اظهارات دولت کره شمالی علیه جو بایدن، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ انتقاد کرد.

نمیانده ایالت نیویورک ضمن انتقاد از جانبداری ترامپ از اظهارات کره شمالی علیه جو بایدن، او را «رهبر جعلی دنیای آزاد» نامید. جفریس همچنین از عدم واکنش جمهوری خواهان درباره تائید انتقادات کره شمالی نسبت به معاون رئیس جمهور سابق این کشور از سوی ترامپ انتقاد کرد.

این نماینده دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا گفت بسیاری از نمایندگان جمهوری خواه شعار‌های وطن پرستانه سر می‌دهند، اما زمانی که رهبر جعلی دنیای آزاد از کره شمالی جانبداری می‌کند، چیزی برای گفتن نداشتند.

ترامپ زمانی که در سفر چهار روزه خود در ژاپن به سر می‌برد بار‌ها طی پیام‌هایی در توئیتر و حتی در کنفرانس مطبوعاتی با شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن از بایدن انتقاد کرد. ترامپ روز دوشنبه در کنفرانس خبری مشترک با آبه گفته بود که کیم‌جونگ‌اون، رهبر کره شمالی در دیدار اخیر به او گفته که بایدن را یک فرد کم‌هوش می‌داند. رئیس جمهور آمریکا چندین مرتبه گفته است با ارزیابی کیم جونگ اون در خصوص ضریب هوشی پایین بایدن موافق است.

شایان ذکر است، خبرگزاری کره شمالی پیش از این با اشاره به مدرک تحصیلی بایدن و چرت زدن او حین سخنرانی باراک اوباما، او را احمقی با ضریب هوشی پایین توصیف کرد. ستاد انتخاباتی بایدن نیز در واکنش به این گزارش اعلام کرد شکی نیست که کره شمالی ترجیح می‌دهد دونالد ترامپ در دفتر بیضی باقی بماند.

با این حال پس از انتقاد ستاد انتخاباتی بایدن از ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از مواضع خود نسبت به نامزد حزب دموکرات در انتخابات ۲۰۲۰ عقب نشینی کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار