به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، سید مصطفی هاشمی طبا رئیس اسبق سازمان تربیت بدنی در مورد پاداش‌های معوقه ورزشکاران در مسابقات آسیایی و پاراآسیایی گفت: باید مدیریت زمان توسط مسئولان انجام شود. تاخیر در پرداخت پاداش‌ها سستی در مدیریت است. باید شرایط طوری پیش می‌رفت که پاداش‌ها را پرداخت کنند. هیچ دلیلی برای تاخیر در پرداخت پاداش ورزشکاران وجود ندارد و ورزشکاری که در گذشته با ۱۰۰ سکه کار‌های زیادی می‌توانست انجام دهد، حالا هیچ کاری نمی‌تواند انجام دهد.

وی افزود: وقتی وعده ۲۰۰ سکه می‌دهیم باید به بودجه خود نگاه کنید نه اینکه بی هیچ تفکری ۲۰۰ سه برای نتیجه گرایی پاداش بدهیم. همین که زمان را از دست می‌دهیم، نشان می‌دهد به وظایف خود متعهد نیستیم.

به علت نتیجه گرایی با هزاران خفت با سرمربی خارجی در فوتبال به تفاهم می‌رسیم

هاشمی طبا ادامه داد: اشکال ما این است که نتیجه گرا هستیم و بر این اساس اهداف خود را تغییر می‌دهیم. مانند اینکه هزاران خفت می‌کشیم و پول زیادی به سرمربی خارجی می‌دهیم تا نتیجه بگیریم و در سکو‌ها توسط هواداران فوتبال فحش نخوریم. باید به ورزشکاران بگوییم اگر هم باختید مهم نیست، بهترین عملکرد خود را ارائه دهید. مگر به سربازان جنگ گفتیم بروید نتیجه بگیرید؟ ابتدا باید بدانیم دنبال نتیجه هستیم یا روند مواجه شدن با اتفاقات را یاد بگیریم.

مدیران نباید بی هیچ پشتوانه اجرایی، وعده دهند

هاشمی طبا درباره بحث تعهدات مدیران نسبت به ورزش در جامعه گفت: مدیر باید تعهدات لازم را برای خود ایجاد و خود را ملزم کند تا آن‌ها را اجرا کند. چرا چیزی که نمی‌توانید عمل کنید به انجام دادن آن اصرار دارید. نباید سنگ مفت و گنجشگ مفت کنند. مدیران نباید بی هیچ پشتوانه اجرایی، وعده دهند. یکی از ضرورت‌های مدیریت این است که بداند چه کار‌هایی انجام خواهد داد و با همه شفاف باشند.

وی افزود: مدیران ما در جا‌های مختلف و اینکه انتخاباتی صورت گیرد، بلافاصله مطالبی را بیان می‌کنند و وعده‌ای می‌دهند که هیچکدام پشتوانه‌ای برای اجرا ندارد. مثلا روسای فدراسیون‌ها در مورد جذب حامی مالی سخن می‌گویند و وقتی رای می‌آورند می‌گویند که نشد و این اتفاق هرگز نخواهد افتاد.

مدیران چوب نواقص خود را می‌خورند

وی ادامه داد: معمولا در کشور ما مدیران چوب نواقص خود را می‌خورد. دقیقا چوب کاری را می‌خورد که قبلا در آن زمینه دچار اشتباه شده اند. برای مثال شهید بهشتی سر وقت در جلسات حاضر می‌شد، یکی از اعضای جلسه دیر وارد شد و ترافیک را بهانه کرد، بهشتی نسبت به این اتفاق واکنش نشان داد و گفت باید از قبل فکرش را بکنید. همین باعث می‌شود تا مدیران ما نسبت به اتفاقات آینده نگری داشته باشند و فکر همه چیز را بکنند و نسبت به اتفاقات از جمله "قابل پیشبینی نبود" استفاده نکند.


بیشتر بخوانید:

آخرین تمرین تیم فوتبال پرسپولیس پیش از دیدار مقابل سپاهان برگزار شد

تجهیز ورزشگاه نقش جهان به دوربین‌های مدار بسته

مدیرعامل پرسپولیس وارد اصفهان شد


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار