ترکمانه گفت: زوج‌های نابارور در مناطق محروم شناسایی و برای درمان به مراکز طرف قرارداد ستاد اجرایی فرمان امام معرفی می‌شوند.

محمد ترکمانه معاون بنیاد اجتماعی برکت احسان در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: ما در جهت نقش محوری مساجد با راه اندازی طرح مسجد احسان خدماتی را در حوزه اجتماعی ارائه می‌کنیم.

وی با بیان اینکه در ابتدای این طرح هزار مسجد هدف گذاری شده اند، افزود: ما در این بخش در حوزه‌های سلامت، ایجاد و تقویت صندوق قرض الحسنه، خدملت تله مدیسین (دورا پزشکی)، ناباروری زوج‌ها و شناسایی کودکان ناشنوا فعالیت می‌کنیم.

ترکمانه گفت: زوج‌های نابارور در مناطق محروم شناسایی می‌شوند و برای درمان به مراکز طرف قرارداد ستاد اجرایی فرمان امام معرفی می‌شوند.

معاون بنیاد اجتماعی احسان گفت: شناسایی افراد نیازمند از طریق گروه‌های جهادی و معتمدین محل انجام می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در طرح مسجد احسان سعی می‌کنیم مساجدی که استعداد فعال شدن دارد را تقویت کنیم، ادامه داد: در طرح مسجد احسان اعزام زائر اولی‌ها به عتبات عالیات نیز صورت می‌گیرد.

ترکمانه گفت: در شروع طرح مسجد احسان با مشارکت مردم و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) به ۱۲۳ زوج کم برخوردار جهیزیه اهدا شد.


بیشتر بخوانید: ساخت ۲ هزار مدرسه برکت تا سال ۱۴۰۱ 


معاون بنیاد اجتماعی برکت احسان خاطرنشان کرد: قبل از عید به زوج‌های استان‌های لرستان، ایلام و خوزستان نیز جهزینه اهدا شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر با مشارکت‌های مردمی و شناسایی افراد نیازمند در مرحله تحویل جهیزیه هستیم، ادامه داد: مرحله بعدی طرح مسجد احسان به زائر اولی‌های سفر کربلا اختصاص دارد.

ترکمانه افزود: در ادامه این طرح تقویت صندوق‌های قرض الحسنه مساجد با همکاری صندوق قرض الحسنه پارسیان در دستور کار بنیاد اجتماعی احسان است.

وی افزود: هدف ما در این طرح محرومیت زدایی و کمک به افراد نیازمند است، اما در مراحل بعدی این اقدامات برای همه افراد جامعه توسعه و تقویت می‌یابد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.