رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: هم اینک ۸۰۰ بیمار دیالیزی در محدوده زیر پوشش این دانشگاه خدمات رایگان درمانی دریافت می‌کنند.

۸۰۰ بیمار دیالیزی سیستان و بلوچستان خدمات رایگان درمانی دریافت می‌کنندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  دکترمحمد هاشمی شهری رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان  اظهار داشت: بیش از ۷۰ درصد از بیماران دیالیزی بیمارستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان دچار بیماری زمینه‌ای فشار خون بوده اند که حدود نیمی از آنان ضمن بی توجهی فشار خون را به عنوان بیماری تلقی نمی‌کردند.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین مشکلات بیماران فشار خونی در سیستان و بلوچستان عدم مصرف صحیح دارو و پیگیری به موقع بیماری است که این بیماری از حالت عادی به پرفشاری خون تبدیل می‌شود و در قالب اوقات افراد را به سکته‌های قلبی، مغزی، و نارسائی‌های کلیوی دچار می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان توصیه کرد: افراد از بیماری فشار خون غافل نشوند، زیرا بی علامتی از شاخصه‌های مهم این بیماری است.

وی ادامه داد: ضروریست بیماران در مراحل اولیه بروز فشارخون به پزشک مراجعه و میزان فشار خون خود را با استفاده از دارو، رژیم غذایی مناسب و ورزش منظم کنترل کنند.

هاشمی با اشاره به شیوع بیماری‌های صعب العلاج در سیستان و بلوچستان گفت: علاوه بر بیماران دیالیزی هم اینک حدود سه هزار و ۲۰۰ بیمار تالاسمی، ۵۰۰ بیمار مبتلا به ام اس، بیش از هزار بیمار مبتلا به هموفیلی و ۲۸ بیمار مبتلا به ئی بی از خدمات درمانی این دانشگاه بهره مند می‌شوند.

انتهای پیام/ع

خدمات رایگان درمانی به بیماران دیالیزی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار