مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قزوین از جذب ۲۰ میلیارد ریال اعتبار از محل کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان برای احداث مدرسه ۱۲ کلاسه در شهر اقبالیه خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ،عشایری مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قزوین با اشاره به جذب ۲۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان برای احداث مدرسه ۱۲ کلاسه در شهر اقبالیه گفت: کثرت تعداد دانش اموزان افغانستانی در برخی نقاط استان موجب کمبود در زیر ساخت‌های آموزشی و مدارس شده است که در این زمینه ضرورت حمایت و مساعدت کمیساریا برای احداث مدارس در این مناطق به شدت احساس می‌شد.

به گفته عشایری، در دو سال اخیر این سومین مدرسه در استان و دومین مدرسه‌ای است که از محل این اعتبارات در شهر اقبالیه برای فرزندان پناهندگان احداث می‌شود.

وی اضافه کرد: با توجه به سکونت عمده اتباع خارجی در حد فاصل مناطق منفصل شهری مشعلدار، چوبیندر، ناصر آباد و شهر اقبالیه و ظرفیت محدود واحد‌های بهداشتی درمانی مستقر در این مناطق، بر مدت انتظار دریافت خدمات برای جمعیت‌های ایرانی تحت پوشش تأثیر نامطلوب گذاشته است پس باید احداث مراکز درمانی و بهداشتی در اولویت حمایت کمیساریا خاصه در مناطق پر تراکم حضور اتباع باشد.

انتهای پیام/ک

جذب اعتبار به منظور احداث مدرسه برای پناهندگان در اقبالیه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار