اولین نشست خبری غلامرضا محمدی سرمربی تیم ملی کشتی آزاد در خانه کشتی برگزار شد.

محمدی: امیدوارم افرادِ عاشق کشتی در فدراسیون پست بگیرند/ دوست ندارم درباره انتخابات صحبت کنمبه گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، پس از قبول مسئولیت در تیم ملی در ابتدا به سراغ کشتی گیرانی رفتیم که در سال های اخیر به هر دلیلی شانسی برای حضور در اردوهای تیم ملی نداشتند. بعد از آن تمام تلاش خود را به کار گرفتیم تا میان کادر فنی و کشتی گیران همدلی ایجاد کنیم.

وی تصریح کرد: واقعا وقتی به گذشته فکر می کنم خاطرات خوبی در ذهنم ایجاد نمی شود برای همین دوست ندارم درباره آن صحبت کنم.اما ما برای رعایت عدالت از تمامی ظرفیت های موجود در کشتی استفاده کردیم و اگر هم برخی از کشتی گیران کنار رفتند خوشان به این نتیجه رسیدند که دیگر نمی توانند در ورزش قهرمانی حضور داشته باشند.

برای المپیک ۲۰۲۴ خیالمان راحت است

دارنده دو مدال نقره جهان با اشاره به نسل طلایی کشتی آزاد گفت: دو سال سرمربی تیم ملی نوجوانان بودم که در این سال ها سازندگی بسیار خوبی صورت گرفت به طوری که با قطعیت می توانم بگویم پس از بازی های المپیک توکیو نسلی جدید و آینده دار در کشتی ظهور خواهد کرد که برای المپیک ۲۰۲۴ خیالمان راحت خواهد بود.

وی درباره اینکه شرایط کشتی گیران در حال حاضر چگونه است گفت: به هر صورت زمان زیادی از دست رفته و خیلی زود به بازی‌های المپیک می‌رسیم. ما تیم نهم و ششم جهان را تحویل گرفتیم و باید قبول کرد علیرغم همه تلاش‌های صورت گرفته اما شرایط کشتی در دو سال گذشته خوب نبود، ولی به هر حال نا امید نیستیم و با موجودیت فعلی به دنبال حضور موفق در رقابت‌های جهانی ۲۰۱۹ و کسب سهمیه‌های المپیک هستیم.

در کمیته روابط بین الملل افراد دلسوز حضور ندارند

دارنده دو مدال برنز جهان درباره اتفاقاتی که در جام ساساری ایتالیا رخ داد و مدال باقر یخکشی گرفته شد گفت: من واقعا نمی‌دانم چرا این قانون توسط کمیته روابط بین الملل به ما گفته نشده بود، ضمن آنکه در ایتالیا به خوبی متوجه شدم ما کار سختی هم روی تشک مسابقه و هم بیرون تشک داریم، اما در مجموع خام ادیت که از اعضای اتحادیه جهانی کشتی است و در گذشته نیز بار‌ها به ایران سفر کرده و البته ارتباطات بسیار خوبی نیز با خانم پناهی زاده داشته و دارد کاملا مشخص بود قصد دارد برای ما مشکل ایجاد کند چرا که وقتی هادی حبیبی سرپرست تیم ملی با نماینده اتحادیه صحبت کرد و او نیز گفت حضور یخکشی با تی شرت روی سکو ایردای ندارد خام ادیت پس از مراسم توزیع مدال، یخکشی را دیسکالیفه کرد.

وی با بیان اینکه برخی ها از داخل فدراسیون دوست ندارند ما نتیجه بگیریم افزود: به هر صورت این تورنمنت باعث شد ما برای رقابت‌های جهانی و بزرگ پیش رو دقت بیشتری کنیم، هر چند ما باید تمرکزمان روی مسائل فنی باشد و این موضوعات به کمیته روابط بین الملل بر می‌گردد، اما وقتی افراد دلسوز برای یک چنین پست‌های انتخاب نمی‌شود نتیجه اش همین می‌شود که شما میبینی! به هر حال امیدوارم در آینده کسانی که عاشق کشتی هستند در فدراسیون پست بگیرند.

بعد از انتخابات فدراسیون کشتی، برای ادامه کار تصمیم گیری می کنیم

وی درباره این سوال که با شرایط موجود آیا قصد دارد همچنان در پست سرمربیگری تیم ملی فعالیت کند گفت: درباره این سوال باید پس از انتخابات تصمیم گیری کرد. ولی واقعا کادر فنی تیم ملی نمی‌داند چه آینده‌های در انتظار آن‌ها خواهد بود. ضمن آنکه باید عرض کنم متاسفانه عدالت در ورزش ما حاکم نیست، به طور مثال محمد بنا با این هم افتخار در طول سال حدود ۵ هزار دلار دستمزد می‌گیرد، اما این مبلغ برای یک بازی فوتبال به بازیکنان تعلق می‌گیرد که منصفانه نیست.

ترکیب تیم ملی در جهانی، اواسط شهریور اعلام خواهد شد

محمدی درباره اینکه آیا شاهد برگزاری رقابت‌های انتخابی خواهیم بود گفت: به طور کلی با رقابت انتخابی موافق هستم. اما در حال حاضر شرایط در اوزان مختلف کاملا متفاوت است و به همین منظور در نظر داریم اوایل تیرماه در برخی وزن‌ها انتخابی داشته باشیم که شرایط آن را حتما اعلام خواهیم کرد. مسیر ملی پوش شدن کاملا مشخص است علاوه بر قهرمانی کشور، جام تختی و تورنمنت‌های مختلف، به نظم و انضباط اردویی اعتقاد دارم و پای آن هم ایستاده ایم. ما برای رعایت عدالت به تمام موجودیت کشتی میدان دادیم و جوانان در کنار با تجربه‌ها تلاش می‌کنند و همه با انگیزه به فکر دوبنده تیم هستند.

وی تاکید کرد: شما مطمئن باشید از هم اکنون هیچ کشتی گیر ملی پوش نیست و ترکیب نهایی روز ۱۶ شهریور مشخص خواهد شد، برای همین همه کشتی گیران این شانس را خواهند داشت تا از کانال‌های تعریف شده که پیش‌تر عرض کردم در رقابت های جهانی به دوبنده تیم ملی برسند.

دوست ندارم درباره انتخابات صحبت کنم

محمدی درباره انتخابات فدراسیون کشتی نیز گفت: در ابتدا باید عرض کنم تمام کسانی که در فدراسیون قبلی حضور داشند بسیار تلاش کردند و تمام زحمت خود را کشیدند که از آن‌ها تشکر می‌کنم. اصلا دوست ندارم درباره انتخابات صحبت کنم چرا که همه کاندیدا از دوستان من هستند و سال ها در اردو‌های تیم ملی کنار هم بودیم. ان شاالله در یک رقابت سالم یکی از دوستان رئیس فدراسیون خواهد شد. اما باید یادمان باشد هر فردی رئیس شد به تنهایی نمی‌تواند همه بار کشتی را به دوش بکشد و همه دوستداران ورزش اول کشور باید او را کمک کنند. مباحث مالی در اولویت رئیس فدراسیون باید باشد چرا که در حال حاضر کارمندان فدراسیون هنوز حقوق ماهیانه خود را دریافت نکرده اند که امیدوارم مسئولان ورزش کمک کنند تا مشکلات هر چه سریعتر برطرف شود.

وی درخاتمه خاطرنشان کرد: بارها با محمد بنا درباره وضعیت فعلی کشتی صحبت کردیم چرا که زمان کمی تا بازی های المپیک توکیو باقی مانده است، برای همین امیدوارم هر چه سریعتر وضعیت فدراسیون کشتی مشخص شود.


بیشتر بخوانید:

پیگیری تمرینات آزاد و فرنگی کاران برای حضور در رقابت‌های جهانی

معرفی داوران هفته دوم لیگ دسته یک کشتی


انتهای پیام/

صحبت های سرمربی تیم ملی کشتی آزاد در نشست خبری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار