مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان از تجهیز ۸۰۰ نمازخانه در مدارس استان طی سال تحصیلی آینده خبر داد.

۸۰۰ نمازخانه در مدارس استان همدان تجهیز می‌شودبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، محمد پورداود، مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان در جلسه ستاد اقامه نماز و شورای عمومی قرآن و عترت آموزش و پرورش استان گفت: هم اکنون ۷۳۰ نمازخانه در مدارس استان داریم و با کمک قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) ۸۰۰ نمازخانه دیگر هم در مدارس تجهیز  می شوند.

وی با بیان اینکه در سال تحصیلی امسال  برای اقامه نماز در مدارس ۴۰۰ روحانی اعزام شدند، افزود: امسال بیش از ۵۰۰ جشن تکلیف دانش آموزی در مدارس برگزار شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان افزود: حضور ائمه جمعه سراسر استان در مدارس، اجرای طرح امین، برگزاری دوره‌های آموزشی و طرح آموزش عملی نماز، قرآن و احکام برای آموزش دهندگان سواد آموزی از دیگر برنامه‌های دستگاه تعلیم و تربیت استان برای ترویج فرهنگ نماز جماعت  و اصول دینی دانش آموزان است.

پورداود به اعزام بیش از ۲ هزار دانش آموز به شهر مقدس قم در قالب طرح معرفت ۵ اشاره کرد و گفت: تاکنون بیش از ۱۳ هزار دانش آموز استان در این طرح شرکت کرده اند.

وی اجرای طرح صحت قرائت قرآن در دوره ابتدایی، برگزاری دوره آموزشی شیعه شناسی، برگزاری ۳ هزار گفتمان دینی در مدارس و اعزام مبلغین کشوری به بیش از ۵۰ آموزشگاه استان را از دیگر فعالیت‌ها در حوزه نماز، قرآن و عترت خواند و گفت: بیش از ۱۰۰ هزار دانش آموز در مسابقات قرآن، عترت و نماز شرکت کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با اشاره به برگزاری سوگواره احلی من العسل در ایام محرم و همزمان با شهادت حضرت قاسم (ع)، افزود: در حال حاضر بیش از ۵۰۰ هیأت مذهبی در سطح مدارس استان فعالیت دارند.

انتهای پیام/ب

تجهیز ۸۰۰ نمازخانه در مدارس استان همدان

برچسب ها: آموزش و پرورش ، مدارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.