مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: معماری پایدار نگاهی بلند مدت به اهداف محیط زیست دارد.

نگاه بلند مدت معماری پایدار به اهداف محیط زیستبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، تورج همتی مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی در دیدار با مدیران مرکز تحقیقات معماری و شهرسازی دانشگاه بین المللی امام رضا (ع) گفت: یکی از مهمترین اهداف توسعه پایدار، حفظ طبیعت و تغییر نگاه است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه موضوع «شهرسازی» همچون «محیط زیست» جزو فعالیت‌هایی است که با زندگی روزمره انسان ارتباط دارد و آثار آن در شیوه زندگی مردم ملموس است، آگاهی متخصصان امر نسبت به مسائل محیط زیست درکنار سایرمشکلات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی می‌تواند بعنوان عنصری تاثیرگذار، آرمان‌های محیط زیستی را به میدان عمل و تحقق نزدیک کند.

قدیر صیامی رئیس دانشکده هنر و معماری دانشگاه بین المللی امام رضا (ع) نیز در ابن دیدار گفت: ساماندهی مشاغل شهری بویژه مشاغل مزاحم و آلاینده شهری مشهد، بنیانی مهم در بهبود محیط زیست شهری، نظم بخشی به فضای کسب و کار شهری و ارتقاء کیفیت زندگی شهروندان و زائران مشهد است.

وی تصریح کرد: ساماندهی مشاغل شهری با استاندارد‌های متفاوت برای هر صنف، نیازمند بومی سازی است و از آنجا که بستر همه برنامه ریزی‌ها الزامات زیست محیطی است، تلاش براین است تا با حضور متخصصان، توانمند سازی مجموعه با نگاه محیط زیست محوری صورت پذیرد.
 
انتهای پیام//ج.ر
 

«شهرسازی» جز فعالیت‌هایی است که با زندگی روزمره انسان ارتباط دارد

برچسب ها: محیط زیست ، شهرداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.