فلسطین پاره تن اسلام؛

روز قدس تکمیل‌ کننده حلقه امنیت پایدار/روز قدس،مظلومیتی بی مرز

روز قدس  بهترین فرصت برای  وحدت اسلامی وحضور مردم در راهپیمایی روزجهانی  قدس تکمیل ‌کننده حلقه امنیت پایدار کشورخواهد بود.

روز قدس تکمیل‌ کننده حلقه امنیت پایدار/روز قدس،مظلومیتی بی مرزبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،قدس، دفتر خونین شجاعت و مقاومت اسلامی است. هرگلبرگ این دفتر، یادمان حماسه ای ماندگار، فریادی بی کرانه و مظلومیتی بی مرز است. قدس، قبله پیشین مسلمانان و قلب کنونی آنان است. ما در طول تاریخ با قدس زیسته ایم و پاسدار قداست قدس بوده ایم، قدس جغرافیای عشق، تاریخ ایثار و محراب نیایش های خونین است.

روز قدس را امام خمینی رحمه الله علیه بر تارک تاریخ به یادگار گذاشت تا مردمان مسلمان جهان از ستمی که بیدادگران بر ملت مظلوم فلسطین روا می کنند، غافل نمانند. این فریاد بیدار باش امام عاشقان، شلاقی بود بر ذهن های خفته ملت اسلام، تا از خواب عمیق غفلت بیدار شوند و در برابر ستمگران تاریخ، با قامتی برافراشته قیام کنند. اکنون که سال ها از سخنان پیامبرگونه آن بزرگ مرد الهی گذشته است، می بینیم که روز قدس، شهرتی جهانی یافته و مرزها را در نور دیده و در اعماق دل و جان ملت های آزاداندیش جهان، و به ویژه کشورهای اسلامی، نفوذ کرده است. آری قدس، قبله نخستين و حرم دوم مسلمانان جهان، وطن ميليون ‏ها آواره فلسطينی که استکبار جهانی آن سرزمين را از دست ساکنانش خارج ساخت و تحت سلطه نيروهای اشغالگر قدس قرار داد در سال 1358 مبني بر نام‏گذاری آخرين جمعه ماه رمضان به عنوان روز جهانی قدس، مسئله آزادسازی فلسطين از چنگال غاصبان قدس را سرلوحه آرمان ‏های خويش قرار داد. از اين رو، همه ساله، روز قدس را به روز فرياد کشيدن بر سر ستمکاران  تاريخ و به لرزه درآوردن پايه‏های سست رژيم اسرائيل تبديل کرده است.
روز قدس تکمیل‌ کننده حلقه امنیت پایدار/روز قدس،مظلومیتی بی مرز
بر اساس اهمیت روز جهانی قدس با چند نفر از شهرندان همدانی در این خصوص هم صحبت شدم.

خانم موسوی یکی از همشهریان همدانی در این باره نظر خود را اینگونه گفت:

همه ما ایرانیان می دانیم فلسطین سرزمینی مقدس و مسجدالاقصی نخستین قبله ‌گاه مسلمانان جهان است وهجوم بی‌رحمانه و ناعادلانه رژیم صهیونیستی بر سرزمین مقدس فلسطین و اشغال آن از جمله تحولات بزرگ منطقه بوده که به یک دغدغه بزرگ در جهان اسلام مبدل شده است.

او که دبیر معارف اسلامی است می گوید:اقدام صهیونیسم‌ها در اشغال بیت‌المقدس و سیطره بر نخستین قبله‌گاه مسلمانان جهان هرگز نتوانست پاکی و قداست این مکان مقدس و جایگاه والای آن را در جهان عرب و اسلام خدشه‌ دار کند.

این شهروند همدانی روز قدس را اینگونه تعریف کرد: روز قدس، روز تجلی شکوه و عظمت امت اسلامی، روز وحدت همه انسان های حقیقت خواه و عدالت دوست، روز گره خوردن بازوان توانای امت اسلامی و روز ستیز همیشگی با صهیونیسم و امپریالیسم غارتگر است.

او ادامه می دهد که مردم همدان امسال هم مانند سال های گذشته در راهپیمایی با شکوه این روز بزرگ و جهانی شرکت می کنیم تا رسالتی که بر عهده ما است را انجام دهیم.

به سراغ یکی دیگر ار همشهریان رفتم وبا او نیز هم صحبت شدم.

روز قدس تکمیل‌ کننده حلقه امنیت پایدار/روز قدس،مظلومیتی بی مرز

آقای دادگر هم اینگونه گفت: قدس شریف سرزمینى است که در بین سه دین از ادیان بزرگ معاصر یعنى اسلام، مسیح و یهود که داراى پیروان زیادی در جهان هستند، اهمیت بسیار زیادى دارد و مقدس شمرده مى‏شود.

او که به قوا خودش یک فعال فرهنگی است می گوید: مهم‌ترین ویژگى بیت‏المقدس به لحاظ دینى تقدس جهانی آن است که در واقع قدس براى هر سه دین بزرگ آسمانى مذکور اهمیت و ارزش دارد.

 شهروند همدانی ادامه می دهد: به نظر من بدون شک  يكی از اثرات كليدی انقلاب اسلامی، ايجاد حس جمعی و وحدت اسلامی ميان مسلمانان جهان بود.

دادگر گفت:  در حقيقت، عملكرد  جهانی حضرت امام خمينی رحمت الله عليه ‏ در سطح جهانی اسلام، به ويژه مسأله قدس شريف، موجب وحدت و همدلی مسلمانان بر محور اسلام و آرمان‏های بلند اسلامی شد.

آقای حدادی هم که مشتاقانه پاسخ سوالات را می داد، گفت: روز قدس، روز کنار گذاشتن سلیقه ها و پیوستن قطره ها به اقیانوس جاری انسان ها است،و با کمی مکث ادامه داد: روز قدس، روز بازتاب خشم خروشان انسان های ستم دیده و طوفانی شدن غیرت های مقدس مردمی است که نفرت خویش را علیه اسرائیل غاصب با شعارهایشان ابراز می کنند.

شهروند دیار هگمتانه می گوید: بدون شک انسجام اسلامی، به ويژه در شرايط كنونی، ضرورتی انكارناپذير در جهان اسلام است. در اين ميان، مسئله فلسطين و آزادي قدس شريف، از جمله نقاط اشتراكی است كه می‏تواند محور وحدت و انسجام اسلامی باشد.

حدادی که شغلش آزاد اما جانباز 20 درصد است گفت: بر همه ملت‏های مسلمان است كه فراتر از شعارها و اقدامات معمولی و كم‏اثر، اين روز بزرگ را كه در حقيقت روز مقابله مستضعفان با مستكبران است، گرامی بدارند چرا که ایران اسلامی باید همواره سربلند باشد.

 دختر 10 ساله آقای حدادی هم گفت: روز قدس روز نابودی اسرائیل است.

روز قدس تکمیل‌ کننده حلقه امنیت پایدار/روز قدس،مظلومیتی بی مرز

در شهر با یکی از همکاران خبرنگار  روبرو شدم واز او نیز نظرش را پرسیدم.  او که میلی به انتشار نامش نداشت گفت: روز جهانی قدس روز حمایت از مردم ستم‌دیده فلسطین و روز فریاد آزادی قدس شریف از چنگال رژیم منحوس صهیونیستی است.

آقای خبرنگار همدانی ما گفت:  انقلاب اسلامی ایران، حرکتی شکوهمند در عرصه تحولات سیاسی قرن حاضر بود که با تقویت روح استکبارستیزی در میان مستضعفان جهان، از جمله مردم ستم دیده فلسطین، برای مبارزه و رهایی از چنگال استکبار، نشاطی تازه پدید آورد.

اودر ادامه حرف ها یش گفت: وظیفه ما رسانه ای ها و خبرنگاران این است که با قلم خود به این موضوع جهانی  بیشتربپردازیم و عکاسان وتصویربرداران هم با تصویر وعکس های ماندگار جلوه های این روز بزرگ را به رخ دشمنان بخصوص اسرائیل و آمریکا بکشانند.

به سراغ رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان همدان رفتم وباهم به گفتگو نشستیم.

روز قدس تکمیل‌ کننده حلقه امنیت پایدار/روز قدس،مظلومیتی بی مرز

 روز قدس، نماد استکبار ستیزی و اتحاد امت اسلامی

حجت الاسلام و والمسلمین  سید حسن فاضلیان  در پاسخ به  اهمیت بزرگداشت این روز جهانی گفت: اهمیت بزرگداشت این روز مهم و جهانی که به حق امام خمینی(ره) به عنوان روز همبستگی با ملت فلسطین اعلام کردند، در چند موضوع مهم خلاصه می شود که  از جمله  اول اهمیت بزرگداشت این روز، تشخیص دشمن اصلی جهان اسلام که این دشمن رژیم اشغالگر قدس است وموضوعی که اهمیت بزرگداشت این روز را بیشتر می کند، این است که روز جهانی قدس محور وحدت مسلمان جهان در مسئله قدس شده است .

 وی افزود: سومین مسئله اهمیت بزرگداشت روز جهانی قدس سوق دادن مسلمانان جهان به سمت آزادسازی قدس از اشغال رژیم صهیونیستی است؛ آزادسازی قدس یک وظیفه دینی، انسانی و اخلاقی برای مسلمانان جهان به حساب می آید.

وی اظهار داشت: روز جهانی قدس این یادگار ارزشمند حضرت امام خمینی (ره) هر سال با شکوه تر از سال قبل در سراسر کشور و در بسیاری از کشورهای اسلامی برگزار می شود .

رئیس ستاد برگزاری مراسم روز جهانی قدس استان همدان ابراز داشت: به مصداق عدوشود سبب خیر اگر خدا خواهد دشمنان اسلام و قدس شریف هر ساله در روزهای منتهی به این روز حماسی گزافه گوئی هائی دارند که البته جهانیان خود واقف به ستمگری و زور گوئی رژیم اشغال گر قدس با پشتیبانی شیطان بزرگ هستند و همین امرموجب  می شود که مسلمانان بر حسب وظیفه روز جهانی قدس را با شکوه تمام برگزار نمایند و مراتب خشم و نفرت خود را به اسرائیل غاصب فریاد بزنند و بناهای سست استکبار جهانی را بلرزانند.

حجت الاسلام و والمسلمین  فاضلیان خاطرنشان کرد: امسال نیز  ملت مسلمان ایران محکم تر، رساتر و قوی تر از سال گذشته در مراسم پرشور و پرشعور راهپیمایی روز قدس شرکت کرده و  بار دیگر به آمریکا نشان خواهند داد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان  با بیان اینکه جمهوری اسلامی با زنده نگه داشتن مسئله فلسطین، به قرآن و تکلیف دینی خود عمل می‌کند، بیان کرد: بنابراین فلسطین باید نماد وحدت همه مسلمانان از جمله شیعه وسنی باشد.

این مسئول با اشاره به اینکه قدس تنها متعلق به یک قشر یا قوم خاص نیست بلکه متعلق به دنیای اسلام است، ادامه داد: در این راستا روز جهانی قدس فرصتی مهم برای دفاع از حقوق مسلمانان مظلوم فلسطین است.

حجت الاسلام والمسلمین فاضلیان اظهار داشت: اهمیت روز قدس بر کسی پوشیده نیست و راهپیمایی حمایت از مردم مظلوم فلسطین از یادگاران گرانسنگ امام راحل است.
روز قدس تکمیل‌ کننده حلقه امنیت پایدار/روز قدس،مظلومیتی بی مرز
و کلام آخر؛  آرام سرفه کن ! مبادا آدم برفی‏ها، صدایت را بشنوند!تو باید زنده بمانی؛ زندگی‏ات هر قدر هم که به مرگ نزدیک باشد، باید زنده بمانی! زندگی‏ات هرقدر هم که سخت باشد، به مرگِ آنها نزدیک است. اصلاً تو کافی است زنده باشی، تا آنها بمیرند؛ کافی است نامت بر تارک نقشه جهان بدرخشد تا در کنارش، هیچ نام بیگانه‏ای نباشد!کافی است فلسطین باشی؛ هرچند زخمی، تا اسرائیل نباشد.

گزارشگر؛ زهرا جعفرپور ایروانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار